موتور TU5 ، درباره ی محبوب ترین موتور ایران بیشتر بدانید

Category: خبرهای جهان

پیشرانه آن ۱٫۴ لیتر ( ۱۳۶۰ سیسی ) ۴ سیلندر اصلی کد TU3 هست که ۷۵ اسب بخار توان ایجاد می کند. موتور 1.6 لیتری (1،580 سی سی) مهم یک گیربکس دستی 5 سرعته بود و 92 اسب بخار توان (69 کیلو وات) را در شتاب 6000 به دور در دقیقه تولید کرد. دو موتور ۱٫۶ لیتری و ۲ لیتری نیز برای عرضه بر روی ۲۰۶cc وجود داشت. همین گونه در سال ۲۰۰۰ در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد و ساخت آن تا سال ۲۰۰۸ در مرزوبوم فرانسه ادامه داشت. اگر سیستم خنککننده ماشین سالم باشد، از ضد یخ استفاده کنید و پیچهای سرسیلندر را با ترکمتر سفت نمایید و در‌حالتی که به دور پیشرانه را بالای ۵۰۰۰ نگه ندارید، استهلاکی حتی کمتر از دو پیشرانه دیگر خواهید داشت. امکانات یگانه تیپ ۴ ( رنگ های متنوع بدنه و تودوزی سنسور باران، محفظه نهفته پایین صندلی شاگرد، توری نگه دارنده صندوق عقب ) دیگر در تیپ ۶ وجود نداشتند و تیپ ۶ از نظر امکانات رفاهی تماما شبیه تیپ ۵ بود. ترازو آن ها زیاد توده و نوع هست که به عبور نمودن بی دردسر از کوچه های تنگ و ناچیز عرض یاری شایانی می کند؛ اما دید آن به جهت قسمت زیرین بدنه (زیر زه های پلاستیکی درب) روشن دل می باشد و همین مورد قضیه در وجود تعداد زیادی ۲۰۶ که از حیطه رکاب برخورد داشته اند بی تاثیر نبوده است. از تفاوت های ۲۰۶ تیپ ۴ مهم سایر تیپ ها می توان به رنگ های متنوع بدنه و تودوزی اشاره کرد. تیپ ۳ را می توان تیپ ۲ با امکانات تیپ ۵ دانست. تیپ ۵ از لحاظ امکانات رفاهی شبیه تیپ ۳ است؛ مهم همین تفاوت که ترمز چرخ های عقب آن دیسکی می باشد و از سیستم ترمز ضدقفل ABS چهار کاناله در کنار سیستم توزیع نیروی ترمز EBD در آن استعمال شده است. البته ۲۰۶ تیپ ۲ در آخرها سال ۱۳۸۸ مجهز به سیستم ترمز ضد قفل نیز شد و کیسه هوای راننده نیز در لیست تجهیزات آن قرار گرفت. پژو پارس سال در همین بخش تفاوت چندانی با پژو 405 نداشته و بهطورکلی هردو این خودروها فضای پا و سر تقریبا مناسبی را در اختیار سرنشینان خود قرار میدهند. بالاخره به دیدنی ترین بخش این ماشین می رسیم که مطمئنیم منتظر آن بودید. البته مشکلی که تیپ ۴ ها اساسی آن مواجه بودند، به کار گیری از سیستم فنربندی ورژن ی اروپایی برای این خودرو بود که استقامت زیادی در برابر ناهمواری های شیوه های میهن ما نداشت. تنها کارگزاری صندلی و لاستیک این ۱۹۱ اتومبیل در مرزو بوم انجام می شد و مابقی اتومبیل به صورت مونتاژ شده در پالت به کشور وارد شده بودند. در این شکل میتوانید ایراداتی زیرا فاصلههای ناهماهنگ در بین درزهای ماشین یا وجود فاصلهزیاد فی مابین گلگیر و لاستیکها را بهراحتی بازدید کنید. فرمان آن دو شاخه می باشد و به جای ال سی دی تایپ A، B یا C، یک ساعت دیجیتال قرار گرفته است. چنانچه از همین خودرو به کار گیری کردهاید یا اطلاعاتی در این زمینه دارید، از نحوه کامنت با ما و دیگر دوستان عزیز قیمت موتور tu5 206 به اشتراک بگذارید. استعمال از موتور نسخه تیو فایو در این سری از پژو پارس یکی از دیگر از عارضه ها محبوبیت و تقاضای خرید کردن نسبتا بالای ماشین است، چراکه موتور سری تیوفایو از جمله بهترین موتورهای گزینه به کارگیری در محصولات داخلی است. در صورتی که هر کدام از خوانندگان و همراهان مگ پترونول به دفترچه راهنمای خودرو در سال های ذکر شده دسترسی داشته باشند، در شکل تمایل حیاتی ما در رابطه باشید تا همگان قابلیت و امکان دسترسی به این موردها را داشته باشند. ولی جعبه دنده ۴ سرعته آن بهبود یافت و قابلیت و امکان ردوبدل دنده به شکل دستی (تیپ ترونیک) نیز به آن بیشتر شد. کلیدی وارد شدن تیپ ۲، عرضه تیپ۱ در سال ۸۱ متوقف شد. در هم اکنون حاضر هر دو همین محصولات در بازار کشور ایران خرید و فروش می­گردد. در درحال حاضر حاضر بازار خودرو اهمیت نوسانات متعددی می باشد و در هر لحظه ارزش خودروها تغییر تحول پیدا میکند، لذا قیمتی ظریف و اثبات را نمیتوان به جهت خودروی پژو پارس tu5 عنوان کرد البته در حال حاضر نرخ و ارزش خودروی پژو پارس دارای در نظر گرفتن تحریم های ساخت قطعات فراوان بالا می باشد. در حال حاضر پژو پارس تحویل فوری ندارد و در صورتی که میخواهید که بلافاصله اتومبیل خود را تحویل بگیرید، خوبتر می باشد به بازار آزاد مراجعه کنید. اگر از همین عمل اجتناب کنید ، مشکلات زیر دامن گیر شما می شود: مصرف سوخت خودرو بالا می رود. تحت آرنجی تا شونده در وسط صندلی عقب ،آیینه بیرونی برقی، چراغ نقشه خوان، سیستم Immobilizer ضدسرقت و سیستم ترمز ABS از پاراگراف دیگر امکانات همین خودرو به شمار می رود. همینطور تیپ ۴ ها مجهز به سنسور باران، گوشه و کنار مخفی زیر صندلی شاگرد و توری نگه دارنده صندوق عقب هستند.