آموزش استخراج اسانس به روش کلونجر

Category: خبرهای جهان

طرز تهیه اسانس های نعناع فلفلی، اسطوخودوس (لوندر)، روغن درخت چای، پاچولی و اوکالیپتوس به روش تقطیر امکان پذیر است. ثابت کننده ها که وظیفه پیوند دادن و متصل کردن عطرهای گوناگون را بعهده دارند شامل بلسان (درخت گل حنا)، عنبر سائل و شیره غدد بودار آهوی مشک (نوع غلیظ آن بدبو بوده اما در محلول الکل به عنوان عامل نگهدارنده کاربرد دارد). این نوع از اسانس ها یکی از پر مصرف ترین اسانس ها می باشد که در سایر مواد غذایی استفاده می شود که ۷۰ درصد مواد پایه آن شامل مواد حلال چربی می باشند. یکی از مزایای این حلال این است که استخراج اسانس ها را در دمای اتاق یا پایین تر امکان پذیر می کند و به همین دلیل اسانس های حاصل خالص تر بوده و همچنین کمتر تخریب می شوند.

اسانس طبیعی: مواد تشکیل دهنده­ ی عطرمایه ­های طبیعی با یک­دیگر با توجه به شرایط و نوع میوه یا گیاه متغیر است. میتوانید گلهای اسطوخودوس را به سالاد اضافه کنید. زیرا تمام آنچه که شما می خواهید را دارد . اسانس را می توانید از تهران خرید و فروش اسانس طبیعی فود تهیه نمایید. به همین دلیل اتحادیه اروپا استفاده از آن را ممنوع کرده است. میزان الکل افزوده بستگی به عطر دارد.

مانند گل یاس، عصاره گیری توسط روغن های جاذب اساسا عمل استخراج توسط جذب مواد معطر بداخل موم و سپس استخراج و جدا سازی روغن بدبو توسط الکل می باشد. در ساختن عطر مواد شیمیایی معطر نیز بکار می رود. میزان الکل موجود در عطرها عامل بسیار مهمی در تعیین کیفیت و قیمت عطرها به شمار می رود. اوفرش ها: اما رقیق ترین عطرها اصطلاحا ادوفرش نامیده می شوند که 3 درصد اسانس روغنی دارند و به کار آنهایی می آیند که دلشان می خواهد عطرشان بسیار ضعیف و ملایم باشد.

توجه داشته باشید که اسطوخودوس بسیار معطر است و چند پر از گل آن کافی است. همچنین غلظت و طول عمر اسانس و ترکیبات معطر استفاده شده در تولید انواع عطر و انواع ادکلن متغیر است و افزایش غلظت و درصد ترکیبات معطر است که در ماندگاری آن تأثیر دارد. فروش اسانس صنعتی: اسانس های صنعتی از ترکیبات ویژه­ای ساخته شده­اند و از نظر ترکیبات شیمیایی با یک­دیگر متفاوت هستند. عطر آمیزه ای از روغن های اساسی، ترکیبات معطر، ثابت کننده و الکل می باشد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت قیمت اسانس لجند.