بررسی کامل پژو 2008 – معایب و مزایای آن

Category: خبرهای جهان

پژو یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان جهان است که قدمت آن به سال 1810 برمی‌گردد. با این حال، این شرکت فرانسوی کار خود را با ساخت آسیاب‌های قهوه و دوچرخه شروع کرد و تا سال 1899 اولین خودروی خود را که یک وسیله نقلیه سه چرخ با موتور بخار بود، نساخت. پژو در سال 1890 به موتورهای بنزینی روی آورد و اولین سازنده ای بود که تایرهای لاستیکی را در چنین خودرویی نصب کرد. پژو بخشی از گروه PSA است که از سال 2019 شامل خودروسازانی مانند سیتروئن ، دی اس، اوپل و واکسهال نیز می شود. پژو از دهه 1950 یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین خودروسازان اروپا بوده و همچنین یکی از بازیگران مهم در بازارهای نوظهور است. این برند به دلیل قابلیت اطمینان خودروهای خود با بسیاری از وسایل نقلیه ده ساله که هنوز در کشورهای آفریقایی و آسیایی مورد استفاده قرار می گیرند مشهور است.

همچنین بخوانید: پاسخ به سوالات ثبت نام خودرو

پژو پنج برنده جایزه معتبر خودروی سال اروپا را معرفی کرده است. 504 در سال 1969 برنده این جایزه شد، پس از آن 405 در سال 1998 و 307 در سال 2002. اخیراً، پژو با 308 در سال 2014 و 3008 در سال 2017 این جایزه را به دست آورد. پژو همچنین دارای بخش موتوراسپرت موفقی است. دستاوردهای مهم شامل پنج پیروزی در مسابقات رالی جهان، هفت پیروزی در رالی داکار، سه برد در 24 ساعت لمانز و دو قهرمانی در مسابقات قهرمانی استقامت جهانی است. پژو در سال 1958 وارد ایالات متحده شد، اما در سال 1991 پس از 33 سال به دلیل فروش پایین و مدل های غیررقابتی نسبت به خودروهای داخلی و وارداتی از آن خارج شد. این برند فرانسوی از آن زمان تاکنون بازنگشته است، اما گفته می شود که Groupe PSA به دنبال بازگشت به آمریکای شمالی در دهه آینده است

همه چیز در مورد پژو 2008

 

این امتیاز توسط تیم ما تعلق می گیرد

داوران متخصص

پس از تست های گسترده خودرو

چه خوب

  • طراحی بیرونی شیک
  • نمایشگر سه بعدی اطلاعات سرگرمی
  • سرگرم کننده و ارزان برای دویدن

چه چیزی خیلی خوب نیست

  • موتور دیزل پر سر و صدا
  • بزرگسالان در پشت تنگ هستند
  • گیربکس اتوماتیک کند

کتابچه راهنمای

آیا پژو 2008 ماشین خوبی است؟

پژو 2008 یک SUV کوچک با ظاهری جسورانه است که دارای طرح‌های رنگی قوی و خطوط و چین‌های مختلف است که جایگزین‌هایی مانند فولکس واگن T-Cross را بیش از کمی خسته‌کننده به نظر می‌رساند.

اگر SUV های کوچک نسخه های مقاوم تر از خودروهای کوچک هستند، پس پژو 2008 یک 208 است که برای یک سفر پینت بال طراحی شده است. این خودرو همان فناوری فوق‌العاده‌ای را دارد که در دریچه 208 به دست می‌آورید، اما به دلیل استایل ضخیم‌تر و موقعیت رانندگی بالاتر، برای غواصی در گل و لای آماده‌تر است. درخشان خیلی خوب است، در واقع، در رده بهترین SUV کوچک در جوایز خودروی سال 2021 carwow برنده شد.

و وقتی به داخل می‌روید، استعداد فرانسوی هیچ حرکتی را از دست نمی‌دهد. دارای دو صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی عظیم و طراحی جسورانه است. ناگفته نماند کیفیت داخلی که با بهترین خودروهای شاسی بلند در این محدوده قیمتی احساس می‌شود، به میان نمی‌آید.

با این حال، این صفحه نمایش ها شایسته ذکر ویژه هستند. اولین مورد، یک صفحه نمایش لمسی مرکزی نسبتاً معمولی است که برای کارکرد همه چیز از قایق ماهواره ای گرفته تا گرمکن استفاده می شود.

صفحه دوم جالب تر است و جایگزین ابزارهای معمولی پشت فرمان می شود. این افکت سه بعدی با عمق قابل مشاهده است و همچنین هنگام جابجایی بین نماها، با انیمیشن های نرم و صاف کاملاً قابل تنظیم است. این یک قطعه کیت تمیز است که هیچ ماشین دیگری با این قیمت پیشنهاد نمی کند.

    ما فکر می کنیم بهترین نسخه پژو 2008 بنزینی 1.2 لیتری 130 اسب بخاری در تریم GT است. روی دکمه سبز رنگ سمت راست کلیک کنید تا ببینید چه چیزی را می توانید ذخیره کنید!
    مت واتسون
    مت واتسون
    کارواو کارشناس

خیلی ها بهتر از پژو برای اتاق صندلی جلو عمل نمی کنند. به راحتی دو بزرگسال قد بلند را در خود جای می دهد و فضای زیادی برای حرکت صندلی و فرمان وجود دارد، اگرچه تنظیم کمر – که به شما کمک می کند در رانندگی های طولانی راحت باشید – حتی یک گزینه نیست.

مسافران قدبلند اگر پشت سر شخص دیگری که قد بلندی دارد بنشینند، زانوهایشان را روی صندلی های جلو مسواک می زنند. در سمت بالا، فضای زیادی برای سر و پا وجود دارد.

به جاده بروید و خواهید دید که 2008 یک همه کاره عالی است. فرمان آن در شهر سبک است، اما وزن آن را بالا می برد تا در سرعت های سریع تر، اعتماد به نفس بیشتری به شما بدهد. گیربکس شیک شش سرعته دستی (خودکار هشت سرعته اختیاری است) مناسب برای فرمان کوچک اسپرت پژو است و با بدنه کمی که می‌توان درباره آن صحبت کرد، خودرویی سرگرم‌کننده است.

این به ویژه در صورتی صادق است که یکی از سه موتور بنزینی PureTech را انتخاب کنید – نسخه 130 اسب بخاری بهترین گزینه است، زیرا کار با آن هم زیبا و هم ارزان است. آیا می خواهید تا حد امکان مصرف سوخت را کاهش دهید؟ سپس شما باید دیزلی 100 اسب بخاری را بخواهید که عملکرد پر سر و صدای آن را با عملکرد ضعیف و در عین حال مصرف سوخت عالی جبران کند.

اما چیزی که 2008 را از گزینه های جایگزین متمایز می کند، استایل چشم نواز آن است که ثابت می کند خودروهای خانوادگی ارزان قیمت و کاربردی هنوز هم می توانند مطلوب باشند. تنها به همین دلیل، ارزش دارد که در فهرست نهایی خودروهایی مانند Seat Arona و VW T-Cross قرار بگیرید. و البته 2008 به عنوان یک نسخه تمام الکتریکی موجود است. اگر به آن یکی علاقه مند هستید، ما در اینجا بررسی جداگانه ای از e-2008 باتری دار داریم.

اگر در این ایده فروخته شده اید، برای دریافت بهترین قیمت ممکن به صفحات معاملات پژو ما مراجعه کنید.
پژو 2008 چنده؟

پژو 2008 دارای محدوده RRP از 22735 تا 31635 پوند است. با این حال، با carwow می توانید به طور متوسط ​​2047 پوند صرفه جویی کنید. در صورت پرداخت نقدی، قیمت ها از 21213 پوند شروع می شود. پرداخت های ماهانه از 253 پوند شروع می شود. قیمت پژو 2008 کارکرده در carwow از 17650 پوند شروع می شود.

 

مانند بسیاری از خودروهای این روزها، 2008 دارای برخی از نزدیکان مکانیکی است. در این مورد، آنها Vauxhall Mokka و Citroen C3 Aircross هستند. Mokka نزدیکترین خودرو به 2008 است و تمام موتورهای آن مشترک است و در مورد نسخه های الکتریکی، هر دو خودرو دارای باتری و موتور الکتریکی یکسان هستند.

جای تعجب نیست که 2008 قیمتی بسیار نزدیک به موکا دارد و واکسهال ارزان‌تر است. C3 Aircross کمی دورتر است، اما از همان بسته مکانیکی پژو استفاده می کند، و به طور مشخصی ارزان تر از 2008 است – در واقع چندین هزار پوند. ارزش در نظر گرفتن دارد. هر سه خودرو ارزانتر از فورد پوما هستند، اما 2008 کمی گرانتر از رنو کپچر است.

عملکرد و راحتی رانندگی

در شهر

2008 دارای فرمان خوب و سبکی است، اگرچه از تعویض دنده دستی سنتی و مبهم پژو رنج می برد. در سرعت‌های پایین، ترمزها یک لمس لمسی را احساس می‌کنند، بنابراین باید پای راست خود را طوری تمرین دهید که با آن‌ها ملایم باشد وگرنه به فرمان ضربه می‌زنید.

ستون‌های بزرگ و ضخیم شیشه جلو، نقاط کور آزاردهنده‌ای ایجاد می‌کنند، و آینه‌ی دید عقب بزرگی که تنها یک شکاف باریک بین آن و بالای صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ایجاد می‌کند، کمکی نمی‌کند.

چیزی که نمی‌توانید ایراد بگیرید، راحتی 2008 است – وقتی صحبت از خیس کردن دست اندازها و توده‌های اطراف شهر به میان می‌آید، کاملاً راحت است. از این نظر خودرویی بسیار بزرگتر به نظر می رسد – احساسی که به دلیل اینکه خوب و بلند می نشینید تقویت می شود.

در بزرگراه

عملکرد چشمگیر 2008 در بزرگراه ادامه دارد. ساکت و آرامش بخش است و در واقع دویدن در مسافت طولانی با آن بسیار لذت بخش است. موتور کوچک 1.2 همچنین دارای پانچ زیادی است، بنابراین در هنگام سبقت گرفتن به طرز شگفت انگیزی خوب عمل می کند.

در جاده ای پر پیچ و خم

از بزرگراه خارج شوید و وارد جاده‌هایی شوید که دارای پیچ‌ها هستند، و با سیستم تعلیق راحت خودروی 2008 مواجه خواهید شد.

کاملاً نرم و کمی «شناور» است و وقتی در اطراف پیچ‌ها می‌روید کمی لاغر می‌شود. کاملاً خوب چنگ می‌زند، و احساس شایستگی می‌کند، و کنترل کشش وارد عمل می‌شود و مانع از دست رفتن چیزها می‌شود. گفته می‌شود، اگر در وسط گوشه به یک ضربه بد برخورد کنید، می‌پرد و کمی بالا می‌آید.

در واقع، 2008 دقیقاً همان کاری را انجام می دهد که شما برای انجام چنین خودرویی نیاز دارید. اما اگر واقعاً یک SUV کوچک و بلند می خواهید که رانندگی با آن لذت بخش باشد، احتمالاً باید به فورد پوما نگاه کنید.

فضا و کاربردی

عملی بودن

جلوی کابین 2008 نسبتاً جادار است و داشبورد سمت سرنشین به این معنی است که فضای کمی بیشتر برای زانو در آن سمت وجود دارد.

برای ذخیره سازی، یک جعبه ذخیره سازی درب دار زیبا در جلوی دسته دنده وجود دارد که می تواند به صورت اختیاری یک پد شارژ تلفن بی سیم و یک فضای ذخیره سازی باز دیگر درست در زیر آن داشته باشد.

دو جا لیوانی در کنسول مرکزی وجود دارد – یکی عمیق، برای بطری ها، و دیگری کم عمق برای فنجان های قهوه کوچکتر – و یک جعبه ذخیره سازی کوچک در زیر بغل مرکزی وجود دارد که دارای یک سینی بلند کننده کوچک و بی معنی است. آی تی. چرا؟ هیچکس نمیداند…

جعبه دستکش نیز کوچک است، یک مشکل رایج برای پژوهای بازار بریتانیا، زیرا باید فضای خود را با جعبه فیوز به اشتراک بگذارد. اگر یک مدل فرمان چپ داشتید، جعبه دستکش دو برابر اندازه بود. با این حال، سطل های درب مناسب هستند و می توانند یک بطری بزرگ آب را در خود جای دهند.

سطل های درب پشتی نیز خوب هستند و در واقع تقریباً به اندازه سطل های جلو هستند. توری های پشتی صندلی نیز برای ذخیره سازی وجود دارد.

فضا در صندلی های عقب

برای ایمنی کودک نقاط ISOFIX در دو صندلی عقب بیرونی وجود دارد (و در صورت اختیاری می توانید مجموعه دیگری از نقاط را در صندلی سرنشین جلو داشته باشید) اما در اینجا مواردی وجود دارد.

اول از همه، دهانه درب کاملاً باریک است، بنابراین فشار دادن یک صندلی بزرگ می‌تواند کار سختی باشد، در حالی که لنگرهای ISOFIX با پانل‌های کوچک زیپ‌دار پوشیده شده‌اند. این زیپ بسیار سست به نظر می رسد و اگر زیاد از آنها استفاده کنید احتمالاً می شکند. با این حال، فضای کافی برای بارگیری در یک صندلی حجیم رو به عقب وجود دارد که خوب است.

فضای صندلی عقب از نظر فضای پا و فضای سر برای بزرگسالان خوب است، اما اگر می‌خواهید سه نفر را در پشت جای دهید، نحوه خم شدن سقف به سمت داخل به این معنی است که کسانی که در صندلی‌های بیرونی نشسته‌اند متوجه می‌شوند که سرشان برس می‌زند. کناره های سقف شیشه های عقب نیز بسیار کم عمق هستند، به این معنی که بچه ها نمی توانند به خوبی بیرون را ببینند.

فضای بوت

صندوق عقب 2008 واقعاً خوب است، با 434 لیتر فضای موجود در پیشنهاد. شما می توانید یک چمدان بزرگ، یک چمدان کوچک و یک کیسه اسکواشی قرار دهید. یا می توانید به راحتی در یک کالسکه بزرگ تا شده کودک جا کنید.

لبه بار وجود ندارد، بنابراین اقلام سنگین را می‌توان به راحتی داخل و خارج کرد، و اگر واقعاً نیاز به بسته‌بندی وسایل دارید، کف چکمه قابل تنظیم به ارتفاع است – بعلاوه، حتی یک دسته فلزی زیبا و قابل لمس برای جابجایی کف چکمه وجود دارد. یک لمس خوب با این حال، به دنبال نقاط اتصال، قلاب‌های چمدان یا سوکت‌های 12 ولتی نباشید، زیرا آنها آنجا نیستند.

صندلی‌های عقب به نسبت 60:40 تا می‌شوند و اکثراً صاف قرار می‌گیرند (اگرچه شیب کمی وجود دارد) اما فورد پوما 2008 برای فضای پایین صندلی‌ها – 1467 لیتری – برتری دارد.

اما به طرز آزاردهنده‌ای، کمربندهای ایمنی عقب خیلی راحت گیر می‌کنند و وقتی صندلی عقب را تا می‌کنید و باز می‌کنید. این اتفاق در یک اشکودا کامیک رخ نمی‌دهد… با این حال، چیزی که بسیار خوب است این است که پوشش چمدان در زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، زیر کف قابل تنظیم چمدان قرار می‌گیرد، که بسیار بهتر از گذاشتن آن در خانه است.

سبک داخلی، اطلاعات سرگرمی و لوازم جانبی

در هر صورت، فضای داخلی 2008 حتی جالب‌تر از نمای خارجی خیره‌کننده آن است. شما یک داشبورد چند لایه دریافت می‌کنید که عمدتاً از مواد بسیار زیبا و نرم ساخته شده است (اگرچه هرچه پایین‌تر می‌روید، چیزها کمی ارزان‌تر و خش‌تر می‌شوند).

در زیر صفحه نمایش اصلی لمسی، یک پنل زیبا وجود دارد که دارای کلیدهای میانبر برای صفحه نمایش، و همچنین کلیدهای داغ برای مواردی مانند یخ زدایی شیشه جلو و روشن کردن چراغ های خطر است.

برخی از قطعات کمی ارزان به نظر می رسند، اما به طور کلی کابین 2008 بسیار گران به نظر می رسد.

یکی از نقاط ضعف خود صفحه نمایش لمسی است که دارای گرافیک قدیمی است و ممکن است در پاسخ به لمس شما کمی تاخیر داشته باشد. دوربین معکوس نیز بسیار کم کیفیت است و دنیای بیرون را تقریباً شبیه بازی Minecraft می کند… فولکس واگن T-Cross صفحه نمایش جذاب تری دارد.

شما دو سوکت USB (یکی معمولی، یکی USB-C) در جلو در همه مدل‌ها به جز ابتدایی‌ترین مدل‌ها و دو سوکت دیگر در پشت دارید. ابزارهای دیجیتال – دوباره در همه چیز استاندارد هستند به جز مدل پایه که دارای صفحه آنالوگ است – واقعاً زیبا هستند، به نظر می رسد با تکنولوژی بالا هستند و به شما این امکان را می دهند که از مجموعه ای از نمایشگرهای مختلف انتخاب کنید.

ترکیبی از ابزارهای با تنظیم بالا با فرمان کوچک و کم تنظیم بسیار جالب به نظر می رسد، و می تواند برای برخی از رانندگان کارساز باشد، اما بسیاری متوجه خواهند شد که وقتی راحت می نشینند، بالای فرمان بر روی ابزارها قطع می شود. .آزاردهنده است.

چیزی که آزاردهنده نیست این است که درها در زیر رکاب‌های ماشین پیچیده می‌شوند، بنابراین وقتی وارد و بیرون می‌شوید، پشت شلوارتان نوارهای جاده تیره و تار نمی‌شود.

MPG، انتشار و مالیات

2008 یک وسیله نقلیه مقرون به صرفه است. ما به طور متوسط ​​47 مایل در هر ساعت، نسخه 130 اسب بخاری موتور 1.2 لیتری بنزینی را رانندگی کردیم. از نسخه ارزانتر 100 اسب بخاری، اقتصاد بهتری نخواهید داشت، زیرا با وزن خودرو مشکل دارد.

نسخه 155 اسب بخاری کمی تشنه تر است (پژو ادعا می کند که بهترین رقم 46 مایل در هر کیلوگرم است، بنابراین شما احتمالاً واقعاً به 40 مایل در کیلوگرم می پردازید) اما فقط در مدل GT Premium با مشخصات بالا موجود است، بنابراین به هر حال واقعاً ارزش بررسی ندارد. یک دیزل به راحتی 55 مایل در هر کیلوگرم را انجام می دهد، اما فقط از منظر هزینه کار می کند اگر هر هفته سفرهای طولانی زیادی انجام دهید.

انتشار CO2 از 113 گرم در کیلومتر برای مدل دیزلی شروع می شود، اما صادقانه بگوییم 1.2 بنزینی چندان عقب نیست و برای نسخه 130 اسب بخاری با گیربکس دستی شش سرعته، 121 گرم در کیلومتر امتیاز دارد. مراقب گیربکس 8 سرعته اتوماتیک باشید، زیرا 10 گرم در کیلومتر به این رقم اضافه می کند که نرخ VED سال اول شما را 40 پوند افزایش می دهد.

موتور 155 اسب بخاری در همان دسته مالیات جاده ای 220 پوندی قرار می گیرد، در حالی که برای هر یک از نسخه های 1.2 لیتری دیگر با گیربکس دستی 180 پوند می پردازید، یا به دلیل این واقعیت که با آخرین استاندارد یورو6 مطابقت دارد، برای دیزل همان مبلغ را پرداخت خواهید کرد. و تست های انتشار RDE2. انجام این تست ها به این معنی است که حداقل در حال حاضر از هزینه های ULEZ نیز اجتناب می کنید.

در شرایط مالیات خودروی شرکتی، اگر در گروه مالیاتی 20 درصد قرار دارید، برای یک بنزین 1.2 100 اسب بخاری، ماهیانه 103 پوند پرداخت خواهید کرد. یا از 120 پوند در ماه برای نسخه 130 اسب بخار. یک دیزل برای شما 114 پوند در ماه هزینه دارد، در حالی که موتور 155 اسب بخاری 165 پوند در ماه برای شما هزینه خواهد داشت.

ایمنی و امنیت

پژو 2008 یکی از آن خودروهایی است که با روشی که کارشناسان مستقل تست تصادف، EuroNCAP، خودروها را برای ایمنی تست می‌کنند، دچار مشکل شده است.

اساساً، NCAP امتیاز و امتیاز ستاره ها را در صورتی که خودرویی برخی از موارد ایمنی کلیدی را در لیست آپشن ها قرار دهد، کم می کند، همانطور که پژو انجام می دهد. بنابراین، بدون نصب بسته ایمنی اختیاری، 2008 تنها سه ستاره برای محافظت در برابر تصادف کسب می کند، اما با نصب آن، رتبه چهار ستاره را دریافت می کند.

نحوه محافظت خودرو از افرادی که در داخل آن نشسته اند اساساً بین این دو یکسان است، اما تفاوت در روشی که 2008 از سایر کاربران آسیب پذیر جاده مانند عابران پیاده و دوچرخه سواران محافظت می کند دیده می شود.

اساساً، مدل‌های گران‌تر دارای سیستم ترمز اضطراری کنترل‌شده با دوربین و رادار هستند، که در تشخیص افرادی که در حال پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری هستند، بهتر است، و این چیزی است که NCAP می‌خواهد ببیند. کاملاً به درستی نیز، حتی اگر قیمتی را که می پردازید افزایش دهد.

همه مدل ها دارای کیسه هوای راننده و سرنشین جلو و همچنین کیسه هوای جانبی جلو و کیسه هوای پرده ای تمام قد هستند. همچنین استاندارد کروز کنترل با محدود کننده سرعت، کمک حفظ بین خطوط برای فرمان، تشخیص علائم سرعت و چراغ های خطر است که هنگام ترمز شدید به طور خودکار روشن می شوند.

در بخش امنیتی، زنگ هشدار و بی حرکت کننده استاندارد رده 1 Thatcham و همچنین درها وجود دارد که هنگام رانندگی به طور خودکار قفل می شوند.

قابلیت اطمینان و مشکلات

پژو در بررسی های اخیر قابلیت اطمینان و به ویژه در سال 2008 بسیار خوب عمل کرده است و در یک نظرسنجی بزرگ اخیر در بریتانیا در مورد رضایت مالکان در رتبه 15 برتر قرار گرفته است. موتور 1.2 لیتری یک واحد به خوبی اثبات شده است و در مدل های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین رمز و راز زیادی در مورد آن وجود ندارد.

هرچند گارانتی پژو چندان سخاوتمندانه نیست. شما یک ضمانت سه ساله 60000 مایلی به صورت استاندارد دریافت می کنید، اگرچه می توان آن را تا 100000 مایل به عنوان یک گزینه هزینه افزایش داد، که برای 2008 حدود 220 پوند یا بیشتر به شما باز می گردد. پژو یک طرح خدمات فراگیر ارائه می دهد که برای مدل های بنزینی یا دیزلی 18 پوند در ماه هزینه دارد.

سال 2008 کنونی موضوع فراخوان‌هایی بوده است، اما این فراخوان‌ها برای مسائل جزئی مانند حفاظت ضد خوردگی در زیر فریم جلو، انژکتور AdBlue مسدود شده در مدل‌های دیزلی، و شل شدن پیچ نصب کمک فنر عقب بوده است.

منبع:

https://www.carwow.co.uk/peugeot/2008#gref

https://mrshofer.ir/