تحقیق در مورد انواع لوله

Category: خبرهای جهان

با این وجود، لوله پروپیلن هم مانند بیشتر لوله های پلاستیکی دارای انبساط طولی زیادی در برابر دمای زیاد است و همین موجب محدود شدن دامنه استفاده از آن می شود زیرا با سرما و گرمای بالا تغییر شکل می دهد. بیشتر بخوانیم : طراحی بدنه در شیر کروی چگونه است؟ لوله پی وی سی (PVC) از جمله لوله های پلیمری است که کاربرد بالایی در صنعت ساختمان دارد. نصب لوله های چدنی نسبت به لوله های آهنی کندتر انجام میشود . ۲- لوله های سر تخت به دلیل نداشتن مادگی و لبه های قیطانی و وزن و ضخامت کمتر و نوع پیوند کاربرد بیشتری دارند .

هرچند که لوله های بدون درز ساخت ایران حداکثر تا سایز 6 اینچ است اما تجهیزات و شیوه تولید مطابق با بالاترین سطح استانداردهای جهانی است و تولیدات کشورمان از کیفیت بسیار مرغوبی برخوردار است. چنانچه محل پیوند به صورت کاملاً عمودی و سرتوپی رو به بالا باشد نیازی به کمربند سرب ریزی نیست اما اگر محل پیوند افقی یا مایل یا سرتوپی رو به پایین باشد استفاده از کمربند سرب ریزی ضروری است و باید با استفاده از کمربندهای نخ سوز یا لاستیکی یا فلزی یا گل رس با ایجاد مسیر سرب ریزی عمل سرب ریزی را انجام داد .بعد از تمام مراحل فوق وقتی سرب سرد شد آن را باید با استفاده از قلم سرب کوبی و چکش به طور آهسته کوبید تا مواد لازم حتی الامکان به داخل اتصال برود.

کلیه لوله های فولادی و آهنی گالوانیزه در شاخه های ۶ متری و دو سر دنده با قطر اینچ تا ۸ اینچ تولید می گردند . لوله های سرتخت به دلیل خاصیت الاستیکی نوع پیوند آن، تغییر حرارت بیشتری را نسبت به لوله های دیگر تحمل میکند . این نوع لوله ها گاهی برای تخلیه فاضلاب لوازم بهداشتی کوچک به کار برده میشود ولی مورد استفاده اصلی آنها در تهویه لوله های سیملس بدون درز مطبوع است .

به منظور طراحی و تولید لوله های بدون درز، از استانداردهای مختلفی استفاده می شود. داشتن وزن زیاد قطعات و تکثر اتصالات از معایب دیگر لوله های چدنی می باشد . جنس این لوله ها از فولاد نرم است که در ساختن آن ورقه فولاد را با فشار از داخل قالب عبور داده درز آن را جوش می دهند و سپس آن را جهت افزایش مقاومت در برابر اسیدها و زنگ زدگیها در یک وان آبکاری، روی اندود (گالوانیزه) می کنند . ورقها پس از برشکاری و عبور از غلتکهای نورد به شکل استوانه درآمده و سپس محل درز آنها به روشهای مختلف جوشکاری میشود.