ترمیم دندان پوسیده: آبا دندان پوسیده جلو و عقب قابل ترمیم است؟

Category: خبرهای جهان

پین داخل کانال دندان باعث ترک خوردن و شکستن ریشه شده باشد.در این حالت متاسفانه باید دندان کشیده شود. پین داخل عاج در دندانی که عصب دارد (دندان وایتال) ممکن است نزدیک عصب دندان گذاشته شده باشد و تحریک آن باعث درد گرفتن دندان شود.راه حل آن درمان ریشه (عصب کشی ) دندان است.

در این روش دندان پزشک با استفاده از ابزاری برخی از ساختار های روی دندان ها را بر می دارد تا با روکش زیبایی، دندان بزرگ تر به نظر نرسد، در این روش شانس انتخاب اندازه و شکل دندان های تان را خواهید داشت، برخی از روکش ها را می توانند به طور موقت بر روی دندان ها قرار دهند تا اگر به خوبی جواب داد، روکش موقت را خارج کنند و سپس روکش های چینی دائمی به قسمت جلو دندان متصل می شود تا ظاهر دندان ها را تغییر دهد، این روکش ها تا مدت 30 سال می تواند دوام داشته باشد بنابراین نگران از بین رفتن یا تعویض آن ها نباشید.

دوره ارتودنسی بین سه یا پنج ماه است که ممکن است برای برخی از کودکان که دندان هایشان دارای آسیب و حفره های بیشتری است بیش از یک سال نیز ادامه یابد. دکتر ماریتا شکاریان ، دندانپزشک اطفال در خیابان دولت و دارای فلوشیپ ارتو کودکان از آمریکا و عضو دائمی آکادمی AOS آمریکا می باشند.

۶- در صورتی که درمنزل و بعد از برطرف شدن بیحسی در محل ترمیم احساس بلندی یا تیزی و زبری کردید، پس از گذشت حداقل یک شبانه روز به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا نسبت به برطرف کردن ترمیم دندان های جلویی آن اقدام نماید. مراحل کار شامل حداقل ٢ جلسه درمانی میباشد که در جلسه اول پس از ایجاد بیحسی موضعی و برداشت پوسیدگی و آماده سازی حفره، قالبگیری انجام و به لابراتوار ارسال میشود. اگر دندان را برای روکش آماده کنیم، اما ابعاد کوچکتر از سه میلیمتر باشد.