راهنمای خرید هارد سرور

Category: خبرهای جهان

در مورد اتصال باید گفت اگر قصد استفاده از SAS را در سرور دارید باید حتما از کنترلر مناسب و مخصوص آن استفاده کنید. چینش هارد ها و اینکه چه میزان ظرفیت ذخیره سازی برای کسب و کار شما مناسب است، می تواند توسط کارشناسی خودتان یا از طریق مشاوره با رسام سرور انجام شود.

اگر سرور شما یک پایگاه داده را نگهداری میکند یا تعداد دیسک ها 5 یا بیشتر باشد، بهتر است SAS NL را انتخاب کنید. SATA یا SAS کدام را انتخاب کنیم؟ انتخاب شما به مواردی مهمی چون نوع عملیات مورد نظر و سبک و سنگینی آن بستگی دارد. علاوه بر این، به منظور جلوگیری از برخوردهای تصادفی، هارددیسکهای سرور از نظر مقاومت در برابر نیروهای خارجی به طور ویژهای تحت نظر قرار گرفتهاند، به طور کلی قادر به مقاومت در برابر ضربه 300G تا 1000G هستند. مصرف برق SSD ها در مقایسه با HDD های گردان سنتی بسیار کمتر است.

اگر قصد استفاده از این درایوها در محیطهای عملیاتی سنگین و یا لوکال استوریجها داشته باشید، میتوانید آنها را با رسانههای سنتی که دیسک گردان داشتند مقایسه کنید، نتیجه این است که قطعا توان عملیاتی بسیار بالا در I/O، زمان تاخیر بسیار عالی، مصرف برق پایین، قابلیت اطمینان بسیار بالا، خواندن و نوشتن سریعتری خواهید داشت. اغلب این دیسک ها در سرورهایی قرار می گیرند که در شرکت های متوسط استفاده می شوند : تحت سیستم حسابداری ، CMS هارد سرور شیراز ، مخازن شرکتی. پهنای باند SAS 1.0 حدود 3 Gb/s میباشد که با نوع SAS 2.0 جایگزین آن شد. اما در نسل سوم SATA موسوم به SATA III حداکثر پهنای باند این رابط به 6 گیگابایت بر ثانیه ارتقاء یافت.

نوع SAS قابلیت پشتیبانی از اجرای همزمان دستور های Read و Write را دارد در حالی که SATA تنها میتواند یکی از این 2 دستور را در آن هارد مناسب برای سرور واحد انجام دهد. اکثر هارد دیسکهای سروراز hot swap پشتیبانی میکنند که میتواند بدون متوقف کردن سرور، یک هارد را بیرون بکشد یا وارد کند. SATA : رابط ساتا امکانات بسیاری همچون اصلاح قدرتمند ارور ها بصورت اتوماتیک، انتقال دیتای امن، سیستم dsas یا همان حذف نویز برای کار کردن در ولتاژ های پایین میباشد. پشتیبانی از Hot-Swap : اگر کاربر بدون خاموش کردن سیستم هارد دیسکی را اضافه کنند و یا بردارند، سیستم عامل بطور خودکار این تغییر را تشخیص میدهد.