میللنگ – ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد

Category: خبرهای جهان

از پاراگراف ویژگی­های پیستون بیضی رخ می­توان به بعدها خاص آن اشاره کرد، در واقع همین پیستون­ها از قطری به ترازو 0.006 اینچ یا این که 0.15 میلی متر برخوردار هستند و مانع از چسبیدن پیستون به سیلندر می­ شوند. همانگونه که اشاره شد موتورهای دیزل بر اساس شیوه فعالیت نمودن به دو گونه موتورهای چهارزمانه و دوزمانه تقسیم میشوند. حلقه های تراکم به طور معمول از چدن ساخته می شوند، در بعضا موتورهای دیزل و پر اقتدار از حلقه هایی استفاده می شود که از چدن نشکن ساخته شده اند. می بایست اعتنا نمود که رینگ های کمپرسی در شیار رینگ های بالایی پیستون کارگزاری می شوند. این پخی حاشیه سبب پیچش حلقه پیستون در زمانی که فشار گاز احتراق از روی آن برداشته شود میگردد. اما چنین نیست که نقص‌ ناک یا احتراق نامنظم در ماشینهای غیر توربوشارژ که از موتورهای تنفس طبیعی استعمال میکنند، مشکلساز نباشد و قطعاً در همین موتورها نیز می تواند تأثیر منفی بگذارد. این مسئله بهخصوص در خودروهایی که در سیکلهای کوتاهمدت حرکت میکنند، اکثر اتفاق میافتد (مانند پیمودن مسافتهای کوتاه در شهر) چون واضح و خاموش نمودن مکرر موتور، گرفتگی انژکتورها را افزایش میدهد. زمانی راندمان احتراق افت کند، اکثر وقت ها مجبور میشوید عمده گاز بدهید و سوخت بیشتری مصرف کنید تا مرحله عملکرد دلخواه شما حاصل شود. افت راندمان احتراق منجر به سوختن ناقص و ناهماهنگ سوخت و افزایش ساخت آلایندهها میشود. مخلوط سوخت و هوای بینوا (هوای زیاد و بنزین کم) در سیلندرها سبب ساز به احتراق ناقص میشود. این موقعیت در اثر فقیر بودن بیشازحد مخلوط سوخت هوا (هوای دوچندان و بنزین خیلی کم) که در اثر آلوده و کثیف بودن انژکتور پیش میآید، حادثه میافتد. استعمال از انژکتورشویهای دستی مهم هزینه ناچیز و سهولت استفاده، می تواند پیدایش عیب را کمتر دهد. از آنجایی که بطری کج است ارتفاع آب کمتر، نسبت به وضعیت سرو ته کمتر هست و فشار ناشی از آن کم piston 300 gas gas است. این دستور باعث می شود تا حاشیه تیز آن اصلی جداره تماس پیدا نکند. انژکتورها بهصورت هماهنگ حیاتی هم کار میکنند و به این خاطر چنانچه تصمیم دارید انژکتورهای تازه بخرید، می بایست کل انژکتورها را ردوبدل کنید. هر چند خوب تر هست پیش از پیدایش مشکل، بهصورت بنیادی و منظم از انژکتورشورها (هم افزودنیهای مایع و نیز کیت تمیزکننده دستی) استفاده کنید. حتی سپس از بروز عیب، قبل از این‌که خودروی خود را به مکانیکی ببرید، افزودن یک مایع تمیزکننده انژکتور به مسیر سوخت (مسیر سوخت از باک تا ریل سوخت و انژکتورها) ممکن هست نقص‌ ماشینتان را حل کند. میله اتصال جهت سیلندر که این نیرو بر روی آن عمل می کند به عنوان طرف رانش شناخته می شود و هم پیستون و نیز دیواره سیلندر در همین ناحیه دچار سایش بیشتری می شوند. قابلیت دارااست که پیستون در چند محل به رخ عمودی و از به دور تا دورش مبتلا گرفتگی شود و در درون سیلندر گیر کند، سیلندر این موتور به جهت پیستون خیلی کوچک هست و در زمان پر‌نور شدن موتور اتومبیل براثر انبساط حرارتی پیستون بدنه پیستون به دیواره داخلی سیلندر فشار وارد می گردد و موجب می گردد که پیستون در داخل پیستون ال 90 سیلندر گیر کند. پاشش سوخت بهصورت نامساوی میان سیلندرها منجر می‌گردد که به دور موتور خیلی ذیل بیاید و موقعیت واماندگی شکل دهد. در موتورهای توربوشارژر، هوا بهصورت فشرده وارد موتور میشود و خطر حاجتمند بودن مخلوط سوخت و هوا، افزایش مییابد. اما در تراز آخرین ساخت به مراد ارتقاء استحکام، عملیات حرارتی نیز بر روی آن انجام می شود. در صورتی که احتراق به تأخیر بیفتد یا این که جلوی آن گرفته شود از قدرت موتور کاسته می‌شود و ماشین عجله کافی نخواهد داشت. انژکتورشورهای مایع به جهت افزایش اکتان سوخت طراحی نشدهاند و راهحلی به جهت همین خلل نیستند، اما محصولاتی در بازار میباشند که علاوه بر شستشوی انژکتور، عدد اکتان بنزین را بالا میبرند و در سرانجام به کمتر ناک یا این که انفجارهای نامنظم خطرناک امداد میکنند. خرید این محصولات اهمیت ضمانت کیفیت و اصالت از او‌لین و برترین نکاتی میباشد که خریداران را ملزم به دقت می نماید چرا که ارائه کالاهای تقلبی و مناسب بها در بازار بسیار متداول شده و فروشندگان اعتبار را نیز دچار مشکلات گوناگونی نموده است. قبل از این‌که وارد جزئیات شویم، بایستی گفت که هیچ روش مطمئنی به جهت باخبر شدن از موقعیت ظریف تندرست انژکتورها وجود ندارد، جز این که بهصورت دستی نازلهای سوخت پاش تحلیل شوند و با کمک دستگاههای مخصوص، آزمایشهای جریان سوخت رخ گیرد. و از آنجاکه در هر موتور تعدادی انژکتور وجود داراست که باید سوخت را بهصورت یکنواخت بپاشند، فقط یک انژکتور آلوده و کثیف میتواند در عملکرد موتور تأثیر بگذارد. مثلاً ضعف پمپبنزین خودرو، میتواند علایمی شبیه گرفتگی انژکتور داشته باشد. این موضوع باعث میگردد فرآیند اولیه گرفتگی انژکتورها قابلتشخیص نباشد. به جهت کسی که به خودرویش حساس میدهد، ولی دانش فنی کافی ندارد، تشخیص سالم موتور اتومبیل و اخذ علامت ها گرفتگی انژکتورها ممکن است فعالیت دشواری باشد. رینگ های فشاری همینطور به جهت انتقال حرارت از پیستون به دیواره سیلندر کار می کنند ، جایی که مایع خنک کننده ای که از شیوه جلیقه های آب جریان دارد ، پخش می شود. همین فعالیت یعنی هدایت و خارج کردن گاز های ناشی از احتراق، در بیشتر خودرو های امروزی به وسیله مانیفلد ها انجام می گردد. درصورتیکه دوست دارید همین نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات دوچندان عمده در مورد پیستون خیاطی لطفا به بازدید از وب تارنما ما.