نحوه پارتیشن بندی در هارد دیسک امداد سیستم

Category: خبرهای جهان

در واحد تعمیر لپ تاپ توشیبا هر یک از همین موضوعات به صورت دقیق و کارشناسانه بررسی، عیب یابی و ترمیم و تعمیر می شوند. به جهت نصب ویندوز و درایو اختصاص داده شده به سیستم ادله فضایی در بین ۵۰ الی ۱۰۰ گیگابایت کافی است. مقدار حجم درایو مربوط به ویندوز به دسته عمل و حجم برنامه های مورد استفاده بستگی دارد.

  • انجام نداد و از آن به کار گیری نمود ولی می بایست در حیث داشت پارتیشن بندی مزایای فراوانی دارد از پاراگراف سازماندهی دیتاها و قطع نمودن این دیتاها از سیستم برهان ، که در سرانجام منجر کاهش از دست رفتن دیتاها می گردد.
  • مهمترین برهان پارتیشن بندی به کارگیری بهینه از فضای هارد و دسترسی آسانتر و پر سرعت تر به دیتاها طبقه بندی شده می باشد.
  • البته کامپیوترهای نسل جدید که از سیستم UEFI به کار گیری می نمایند، صرفا از GPT پشتیبانی می ­‌کنند.
  • برنامه ای تخصصی در زمینه کاری خویش بر روی سیستم می خواهید کارگزاشتن کنید.

این برنامه احتیاج به‌نصب ندارد و کاملا روی یک دیسک یا این که نشانه گر قابل بوت اجرا می‌شود. در عین حال، یک رابط کاربری تام و معمولی نیز داراست که کار حیاتی آن را ریلکس کرده است. تغییر سایز پارتیشن‌ها هم مضاعف معمولی میباشد چرا که خویش شما می‌توانید میزان دقیق تغییرات را وارد کنید.
قابلیت تغییر تحول لیبل و نظارت نمودن خطاهای هر پارتیشن دیگر قابلیت و امکان های قابل ذکر همین قابل انعطاف افزار هستند. برای تولید یک درایو و به‌اصطلاح پارتیشن‌بندی هارد روی نصیب مشکی که گفتم راست کلیک نمایید و گزینه‌ی New Simple Volume رو گزینش کنید. برای ایجاد هر پارتیشن ابتدا پارتیشن ناپخته رو اصلی کلیک چپ کردن بر روی اون گزینش و آن گاه روی گزینه‌ی New کلیک کنید و حجم گزینه نظر رو به مگابایت وارد کنید.

MBR خوب تر می باشد یا GPT؟

پارتیشن بندی در این امور امداد می کند علی الخصوص چنانچه یک کودک از سیستم به کار گیری می کند. مدیر مرکز بازیابی اطلاعات اهمیت تهیۀ پیشرفته ترین امکانات بازیابی اطلاعات، ضمن تعهد به اجرای تمامی اصولِ مشتری‌مدار، خود را ملزم به ارائه‌ی بالاترین سطحی کیفی سرویس ها می داند. دقت به محافظت محرمانگی و حریم شخصی در مرکز بازیابی داده ها به خواسته کسب راضی بودن مشتریان گرامی و تولید اطمینان از میزان مرغوب بودن سرویس‌های ارائه شده رخ می‌پذیرد. درحال حاضر وارد کاغذ پارتیشن بندی ویندوز 11 می شوید، چنانچه هارد شما خام باشد و درایوی نداشته باشید، صفحه ای مثل تصویر ذیل را مشاهده می کنید.
تنها در شرایطی که نیاز به یک پارتیشن بزرگتر از 2 ترابایت داشته باشید، نیاز دارید از GPT به کار گیری کنید، و یا این که این‌که می توانید MBR را به GPT تبدیل نمایید. اما کامپیوترهای نسل جدید که از سیستم UEFI استفاده می نمایند، تنها از GPT پشتیبانی می ­‌کنند. درصورتیکه می خواهید از UEFI که بوت سریع‌ تر و امن‌ تری را در اختیار شما قرار می دهد به کار گیری کنید بایستی از طریق پارتیشن‌ بندی GPT به کارگیری نمایید. برای پارتیشن بندی هارد سپس از کارگزاری ویندوز 11 کافی است فرایند تحت را به ترتیب طی کرده و انجام دهید. آن‌گاه حساس زدن مورد finish پارتیشن بندی نمودن را کل نماید و یک هارد SSD را پارتیشن بندی کند. بعد از اتمام همین پروسه و اساسی توجه به عدم فرمت کردن، ویندوز نمی تواند به شکل اتوماتیک درایو ( آنطور که به رخ امروزه به لهجه مایکروسافت گفته می شود والیوم () )را گشوده کند تا از آن استفاده کرد.
اما اگر فضای هارد دیسک را به دو یا یک سری قسمت تقسیم نمایید به دیگر اطلاعات صدمه‌ای وارد نمی شود و تاثیری روی داده ها سایر ی درایو ها ندارد. هارد هر سیستم رایانه‌ای بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد چون قرار هست کلیه دیتاها و برنامه‌ها و حتی سیستم استدلال ویندوز بر روی آن ذخیره شود. بنابراین ما وقتی که می‌خواهیم یک لپ تاپ یا کامپیوتر بخریم حتماً می بایست به سراغ انواعی برویم که فضای حافظه آنها براساس موقعیت کاری ما، مطلوب باشد. بحث پارتیشن‌ بندی هارد یکی از مهمترین موضوعاتی می باشد که به کارایی فضای هارد شما خوب تر امداد می‌کند.
مهمترین استدلال پارتیشن بندی استعمال بهینه از فضای هارد و دسترسی آسانتر و سریع تر به داده ها طبقه بندی شده می باشد. نحوه دوم به جهت پارتیشن بندی هارد دیسک ورود به بخش Power User و گزینش عبارت مدیر دیسک است. پنجره‌ای مانند تصویر ذیل اکران دیتا خواهد شد که در آن می‌توانید میزان حجم مورد لحاظ برای ایجاد پارتیشن تازه را وارد کنید. در واقع کمی که در همین نصیب تعریف می‌شود، فضایی خواهد بود که از درایو با به پارتیشن جدید اختصاص پیدا می‌کند. همینطور فضای درایو نخستین پس از تقسیم‌بندی در سطر دوم قابل تماشا است. توسعه – به خواسته توسعه یک پارتیشن فرای دغدغه دیسک فیزیکی و بسط دادن پارتیشن بر روی بیش از یک دیسک فیزیکی به کار گیری میشود.
عمومی
بر روی پارتیشن مورد لحاظ کلیک راست کرده و گزینهResize/Move partitionرا انتخاب می کنیم. همچنین برای گزینش درایو گزینه حیث از منوی سمت چپ برنامه استعمال کنیم. در پنجره ای که گشوده می شود، می توانید فضای درایو خود را کم و کنید. پیش از پارتیشن بندی هارد، می‌بایست مدل درایوهای گزینه لحاظ مشخص گردد. به طور کلی درایوهای قابل ساخت در پارتیشن بندی هارد مشتمل بر سه نوع Primary، Logical و Extended می‌باشد. در بخش اعظم مواقع هر کدام از این دو سیستم MBR یا این که GPT را گزینش نمائید مشکلی نخواهید داشت.

مجازی سازی

در اولین طرز به جهت ادغام پارتیشن‌ها، دوباره به برنامه Disk Management می رویم. به جهت شروع بایستی اقدام به حذف یکی از از پارتیشن‌های آیتم حیث برای مخلوط هارد اکسترنال خرید اهمیت دیگری کنید، پس خوبتر می باشد که داده‌های موجود در آن را به محل دیگری انتقال دهید. برای حذف پارتیشن از فرآیند گفته شده در نصیب قبلی استفاده نمایید.
البته اعتنا داشته باشید که این عمل شما را از خطر زخم دیدگی فیزیکی هارد نجات نمی دهد، یعنی درصورتیکه هارددیسک به طور فیزیکی مبتلا مشکل شود و قابل استعمال نباشد دیگر نمی توانید از پوشه پشتیبان داخل آن به کارگیری کنید. از این رو همیشه خوبتر است که یک ورژن دوم از دیتاها خویش را نیز روی سی دی یا این که دی وی دی داشته باشید. سیستم دلیل ویندوز بر بر روی این قسمت کارگزاری شده و همینطور می‌توانید داده ها فردی و خصوصی خویش را بر روی همین نصیب از پارتیشن قرار دهید.
پارتیشن بندی ، فرمت کردن یک پارتیشن ، اتصال دو پارتیشن به نیز ، قطع کردن پارتیشن ها از یک دیگر، مدیریت بیش از یک هارد دیسک، دیسک های داینامیک ، دیسک های مجازی ، نهفته کردن یک درایو از دست بیگانگان و … در همین زمینه اکثری از نرم افزار ها هم برای آسانتر کردن مدیر هارد دیسک وارد میدان می شوند. قابل انعطاف افزار هایی نظیر Acronis و EaseUS که به احتمال اساسی آن ها آشنا هستید.
توجه داشته باشید که به جای نماد سوال ( ؟ ) بایستی اسم درایو گذشته خود را متن و به جای نشانه تعجب ( ! ) نام که قصد دارید بر بر روی آن گذارده شود را تایپ کنید. برای عوض کردن اسم درایو در منوی CMD ، در آغاز یک بار CMD را بسته و آن را مجدد اجرا کنید. همینطور می توانید به جهت انتخاب اسم پارتیشن جدید از فرمان assign letter استفاده کنید. اگر از product key استفاده کردید، تیک I accept the license terms را بزنید و Next را انتخاب کنید. در قدم اول باید حافظه SSD را میزان دهی اولیه کنید تا در ویندوز قابل شناسایی باشد به همین موقعیت no initialized می‌گویند. و وقتی که حافظه SSD به شکل initialized در بیاید البته گشوده هم شناسایی نشود به همین موقعیت Unallocated می‌گویند.
Paragon Hard Disk Manager قابل انعطاف افزاری توانا از سری محصولات شركت Paragon Software است، کل ابزارهای واجب که شما به جهت رئیس و پشتیبانی هاردتان نیاز دارید در این قابل انعطاف افزار پشرفته قرار دارد. زمانی که یک هارد دیسک جدید را پارتیشن بندی می کنید ، به صورت پیش فرض به وضعیت MBR فرمت می شود . در همین موقعیت یک سکتور بسیار کوچک از شروع هارد دیسک کنار نهاده می شود و تمامی داده ها مربوط به ساختار پارتیشن بندی ، پارتیشن سیستم عامل و … را در اختیار سیستم قرار می دهد .
خیلی‌ها می‌گن که حجم همین پارتیشن بایستی نصف اندازه‌ی حافظه‌ی رم باشه البته من اعتقاد دارم که بین 1.5 تا دو برابر حافظه‌ی رم رو باید به همین پارتیشن اختصاص داد؛ به خصوص اگه قراره که کارهای سنگینی رو اصلی همین سیستم‌عامل انجام بدید. پس خساست به خرج ندین، علی الخصوص اگه از هارد یک ترابایتی به کارگیری می‌کنین. من در همین سیستم از 2 گیگابایت رم به کارگیری کردم و حجم پارتیشنم رو 4 گیگابایت قرار دادم. ولی عوارض دیگه‌ای مثل دسته‌بندی درایو‌ها یا این که ساماند‌هی اون‌ها بر مبنا گونه فولدر نیز می‌تونه یک عدد از مزایای پارتیشن‌بندی هارد باشه.

“پارتیشن بندی”

برای مجدد ظاهر نمودن درایو روی بخش(درایو) نهفته شده راست کلیک کرده و فرآیند بالا را تا پنجره ای که کلید های Remove و Add وجود دارند پیش بروید و همین توشه تنها سوییچ فعال، Add را بفشارید. و در پنجره ظواهر شده با کلیک بر بر روی سوییچ OK نامی برای درایوتان گزینش نمایید. وقتی مشغول کارگزاری یک سیستم ادله نو –مثل ویندوز یا لینوکس- هستید، به مرحله‌ای می‌رسید که در آن می‌توانید پارتیشن نو بسازید، پارتیشن‌های پیشین را پاک یا فرمت کنید و یا اندازه‌ی پارتیشن‌ها را تغییر‌و تحول بدهید.
یکی دیگر از مزایای پارتیشن بندی این می باشد که شما زمان نصب برنامه ها می توانید پارتیشنی غیر از درایو ویندوز انتخاب کنید تا برنامه در آنجا کارگزاری شود بدین ترتیب شتاب ویندوز شما کمتر پیدا نمی کند. برای افزایش شتاب هارد دیسک داخلی یا اینترنال در ویندوز ۱۰ ، ۸ و ۷ می توانید ۶ روشی که پیش از این تدریس دادیم را مطالعه بفرمایید. شرکت EaseUS که بیش از ۱۵ سال سوابق در زمینه تولید نرم افزارهای کامپیوتری دارد، نرم افزار EaseUS Partition Masterرا منتشر کرده هست که عمل آن تغییر‌و تحول در ساختار پارتیشن بندی هارد می باشد. به وسیله برنامه EaseUS Partition Masterمی توانید بدون نیاز به پاک کردن داده ها درایوهای هارد، ترازو های آنان را تغییر دهید، درایوهایی که ضروری میباشد را مهم هم مخلوط کرده و تعداد درایوها را مدیریت کنید.
Mbr تنهای منتخب هست که دیتاها پارتیشن ها در آن حفظ می شود و چنانچه خراب شود تمام هارد دیسک از فی مابین می رود. سلام من از هارد لبتابم 292 گیگ فضای آزاد دارم که پارتیشن بندی نشده وطبق امر بالا پارتیشن بندی میکنم البته هنگامی تیک نهایی فینیش رو می زنم اصلی پیغام پایین روبه رو میشم خواهشا هدایت بفرمایید. طریق از بین بردن خلل یا ارور We Need to Fix Your Account در ویندوز 11 و 10 بسیار بی آلایش است. شیوه رفع اشتباه یا ارور Application Not Found (برنامه پیدا نشد) در ویندوز 11 و 10 بسیار معمولی است. نحوه برطرف کردن مشکل ارور Windows Cannot Access the Specified Device Path or File در ویندوز 11 و 10 فراوان بی آلایش است.

آموزش تغییر اسم پارتیشن تازه از نحوه دستورات CMD ( عوض کردن اسم پارتیشن دارای DESKPART )

البته نظیر کل برنامه‌ها، بسیاری از امکانات این نرم‌افزار فقط در ورژن پولی قابل دسترسی هستند. در طریق اولیه قبل از کارگزاشتن ویندوز بر روی لپ تاپ می توان هارد را پارتیشن بندی کرد. ۴- دوباره Drive 0 Unallocated Space را گزینش نمایید و سوییچ New را بزنید تا پارتیشن دیگری بیشتر کنید. اما همین عمل را بعد از کارگزاشتن ویندوز نیز می‌توانید انجام دهید.
در این مقاله پارتیشن بندی ویندوز 10 را تحلیل کرده و نحوه ساخت، مخلوط و حذف پارتیشن را تدریس می دهیم. تعریف‌و‌تمجید پارتیشن یک عدد از اولی مراحلی است که باید هنگام کارگزاری سیستم عامل جدید بر روی هارد شکل بگیرد. در ویندوز به طور معمول یک پارتیشن به جهت نصب سیستم دلیل و محافظت از فایل‌های سیستمی و قابل انعطاف افزارها تعیین می‌گردد که به صورت پیش فرض مهم حرف C مشخص شده است. همینطور به این سوال با هم که چطور هاردSSD را پارتیشن بندی کنیم؟ جواب دادیم و در پایان برخی قابل انعطاف افزارهای مطلوب به جهت پارتیشن بندی و امکانات آنها را به شما معرفی کردیم.

پسوند و یا این که فرمت EPS چیست و شیوه باز نمودن فایل…

مثلاً چنانچه یکی از پارتیشن‌ها مبتلا ایراد شود می‌توانید بدون ساخت تأثیر بر روی تمام هارد، آن را فرمت مجدد کنید. روش‌های پارتیشن بندی متمایز وجود دارد ولی DOS و Extended پرکاربردترین آن‌ها هستند. به نقل از طریق DOS درایو شما را به دو نصیب تقسیم می‌نماید یکی از برای داده‌ها و یکی از برای سیستم عامل. طریق Extended یک بخش یگانه را به یک‌سری بخش تقسیم می کند تا قابلیت ذخیره داده‌های بیشتر بر بر روی آن آماده شود. به شکل پیش فرض کل مقدار فضای گفته شده در حیث گرفته شده است؛ ولی در صورتی که می‌خواهید یک سری پارتیشن ساخت فرمایید می بایست میزان گزینه لحاظ خویش را به جهت هر کدام در نظر بگیرید. این پارتیشن می‌تواند شامل همه فضای ذخیره‌سازی بر روی درایو یا صرفا منتخب از آن باشد. نخست باید حداقل یک بخش جداگانه اساسی یک سیستم فولدر بسازید. در شکل رغبت می توانید از رابط کاربری نصب ویندوز (کلیک بر بر روی کلید NEW) و یا این که فرمان Diskpart در محیط CMD برای پارتیشن بندی به کارگیری کنید. در صورتی که درایو جدیدی را می‌خواهید پارتیشن بندی نمایید به این معنی که پارتیشن بندی هارد خام، این مرحله را رد کنید و تراز ۴ را ادامه دهید. درصورتیکه می‌خواهید هارد درایو موجود که حاوی فایل‌ها و سیستم دلیل کارگزاری شده تان است را پارتیشن بندی کنید، باید قبل از پارتیشن بندی، فضای غیر تخصیص داده شده‌ای تولید کنید.
محبوبیت بالای هاردهای اکسترنال باعث شده می باشد که امروزه برندهای ساخت کننده HDD هایی اصلی گنجایش های بالا ایجاد کنند و کاربران می توانند داده ها و اطلاعات زیادی در همین ابزارها ذخیره کنند. ارتقاء داده ها و اطلاعات در این هاردها ممکن میباشد دسترسی کاربران را اهمیت ایراداتی مواجه کند. پارتیشن بندی کردن هارد اکسترنال به اعضا اجازه می دهند که داده ها و دیتاها خودشان را به رخ تروتمیز مدل بندی کنند و دسترسی بی آلایش تری به آن‌ها داشته باشند. در ادامه مطلب به باز‌نگری شیوه پارتیشن بندی نمودن هارد، مزایا و معایب آن پرداخته خواهد شد. به جهت تولید یک پارتیشن جدید، بر بر روی فضای خالی هارد اکسترنال خود راست کلیک کرده و New Simple Volume را گزینش کنید. اگر در درایو پارتیشن دارید و نیاز به پارتیشن دیگری دارید، بر روی هارد اکسترنال راست کلیک کرده و “Shrink Volume”را تعیین کنید.
حال باید دید چه اروری دیتا تا بررسی نماییم ممکنه گنجایش دیتای موجود در پارتیشن به حدی باشه که وقتی شما می خواین از فضای اون ناچیز کنید به اون دیتا اسیب وارد می شود. ایا سوای تولید هارد اکسترنال آیفون مشکلی میتونم حجک درایو سی رو ارتقاء بدم به عنوان مثال یکسری گیگ از دی بیش تر کنم بهش؟ ویندوزم ۷ هستش . انتهای همین نوشته فیلم آموزشی قراردادیم دوباره سعیتون بکنید.کارسختی نیست.