ویژگی های بهترین کرم های ضد آفتاب و نکاتی که باید موقع خرید بدانید

Category: خبرهای جهان

و با اینکه هیچ کرم ضد آفتابی 100 درصد موثر نیست پس هر چه قدر بیشتر از کرم با فاکتور حفاظتی بالاتر استفاده کنید ، فقط می تواند شما را در مقابل اثرات مضر اشعه های نور آفتاب محافظت کند . معمولا بیشتر افراد فکر میکنند که هرچه SPF یک کرم ضد آفتاب بالاتر باشد، قدرت اثر آن در برابر اشعههای مضر نور آفتاب هم بیشتر خواهد بود. یک کرم ضد آفتاب خوب با ایجاد یک لایه روی پوست میتواند اشعههای UVA و UVB را دفع کند و در عین حال رطوبت پوست را حفظ نماید. با توجه به این واقعیت که سرطان پوست یکی از شایع ترین انواع سرطان در دنیای جدید میباشد اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب و تهیه بهترین نوع آن به منظور مراقبت از پوست در مقابل نور خورشید بیشتر آشکار میشود.

کلاه ، عینک آفتابی و لباس هایی که برای محافظت در مقابل نور خورشید طراحی شده اند نوعی عامل کمکی به فاکتور حفاظتی کرم هستند و ایستادن در سایه دور از نور مستقیم آفتاب نیز کمک کننده است. یکی از بزرگترین معضلاتی که مردم از آن آگاه نیستند این است که خراب شدن فاکتور حفاظتی کرم بخاطر شیوه نگه داری آن است و به این معنا است که شما نمی خواهید کرم را در قسمت پایین کیف ساحلی خود قرار دهید تا در تمام طول روز در معرض آفتاب نباشد.

بررسی ها نشان میدهد کرم های ضد آفتاب نقش موثری در کاهش پیری زودرس پوست و همین طور ابتلا به سرطان پوست در افراد دارند.پزشکان توصیه می کنند تا افراد به ویژه بانوان به جای استفاده از مواد آرایشی برای پوست تنها از ضد آفتاب استفاده کنند و بدانند که کرم های آرایشی پوست جای کرم ضد آفتاب را نمی گیرد و با بستن منافذ پوست سبب عدم خروج سموم و عرق از پوست و در نتیجه پیری زودرس در افراد می شود. بنابراین آنچه از میزان SPF مهمتر است میزان کافی استفاده از ضد آفتاب است که ۲ میلی گرم بر سانتی متر مربع سطح پوست است.

یک دلیل قوی برای وجود کرم های ضد آفتاب با فاکتورهای حفاظتی متفاوت وجود دارد بنابراین درست هنگامیکه باید به طور منظم کرم بزنید و آن را تجدید کنید به سراغ محصولاتی با فاکتور حفاظتی حداقل 30 بروید، هر چند کرم با فاکتور حفاظتی بالا از نمونه های با فاکتور حفاظتی کرم ضد آفتاب درمالیفت شماره 2 پایین بهتر است. لباس فاکتور حفاظتی در برابر نور آفتاب نیست بنابراین برای تمام قسمتهای بدن باید از کرم استفاده کرد. کرم های ضد آفتاب تنوع زیادی دارند و برای مصارف گوناگون تولید میشوند. برخی از کرم ضدآفتاب ها تنها در برابر اشعه ی UVB پوست را محافظت می کنند و اشعه های مضر UVA سر جای خود باقی هستند و دشمن پوست شما هستند.