هر داوطلب در کنکور دارای 2 نوع رتبه است

Category: خبرهای جهان

در این مقاله اطلاعات خوبی را از زبان رضا عباسی فر دانشجوی دندان پزشکی خواهیم شنید که واقعا به شما کمک میکند. بنده رضا عباسی فر دانشجوی دندانپزشکی شما را تا پایان این مقاله همراهی خواهم کرد و امیدوارم که با خواندن این مقاله بسیاری از سوالاتتون در این زمینه حل بشه. با کلیت سهمیه ها و رتبه در سهمیه آشنا شدید حال به بررسی رتبه های قبول شدگان در رشته دندانپزشکی می پردازیم. چون باید کل نمره و درصد های همه دروس داوطلب را بررسی کرد چه بسا داوطلبی که یک درس را 100 درصد پاسخ داده است ولی به دلیل پاسخ گویی ضعیف به بقیه دروس رتبه 4 رقمی یا بیشتر آورده است. درصد داوطلب یک نمره خام است و نمی شود فقط با درصد رتبه داوطلب را حدس زد چرا که ارزش درصد فقط با مقایسه با درصد دیگران مشخص می شود و حداقل درصد لازم برای قبولی در یک رشته می تواند سال به سال تغییر کند و بستگی به نحوه پاسخگویی داوطلبان موسسه حرف آخر دارد.

از میان این 2 رتبه، رتبه در سهمیه برای داوطلب مهم است، زیرا داوطلبان با رتبه کشوری مقایسه نمی شود و رقابت بین آن ها فقط در سهمیه مربوطه است یعنی اگر کسی جزء سهمیه منطقه 1 باشد در میان داوطلبان منطقه 1 رقابت می کند و رقابتی با داوطلبان سایر مناطق ندارد. نکته دیگر این که هیچ موقع تنها با درصد یک درس نمی توان گفت که کسی دندانپزشکی یا رشته های دیگر قبول می شود یا نه. اگر دقت کنید این آمار میانگین هستند و حتی در بین رتبه های زیر 1000 کشور که قبولیشان تضمینی است درصد های پایین مثل 30-40 درصد هم وجود دارد ولی اگر درصدی نزدیک به میانگین زیر 1000 بزنید احتمال قبولیات خیلی بیشتر است البته ناگفته نماند کسی که در درسی درصد ضعیف کسب می کند باید برای جبران آن در دروس دیگر درصد های بالا بزند. در سال 97 تعداد شرکت کننده های کنکور تجربی، 642228 نفر و مجموع کل ظرفیت رشته های دندانپزشکی کشور (روزانه، پردیس، تعهدی ) 1299 نفر بود به عبارتی فقط 0/2% از داوطلبان تجربی توانسته اند در این رشته قبول شوند که این نشان از شدت پایین بودن ظرفیت پذیرش رشته دندانپزشکی دارد.

این آمار و ارقام توسط منابع موثق تهیه شده و نشان می دهد که با وجود افزایش شرکت کننده های تجربی، ظرفیت رشته های دندانپزشکی در سال 97 نسبت به سال 96 کاهش یافته فیزیک 6040 نظام جدید است. این آمار و ارقام شاهد و گویای همه چیز است که برای قبولی در دندانپزشکی سراسری به میانگین درصد بالای 50 نیاز دارید. امروز حالتون چطوره؟ در خدمتتون هستیم با بررسی جنجالی رتبه لازم برای قبولی در دندان پزشکی و کف درصد ها. قبل از این که رتبه ها و کارنامه های قبول شدگان و رتبه لازم برای قبولی در دندان پزشکی را بررسی کنیم توضیح مختصری از رتبه و چگونگی سهمیه ها می دهم تا در بررسی داده ها دچار مشکل نشوید. با بررسی کارنامه های سال های اخیر به خصوص سال 97 می توانیم به این نتیجه برسیم که قبولی با میانگین 50 درصد دروس در رشته دندانپزشکی سراسری احتمالی خیلی ضعیف یا شاید غیر ممکن را دارد.

بگذارید با یک مثال آماری و دقیق، نسبت کل ظرفیت دندانپزشکی کشور به تعداد داوطلبان متقاضی را توضیح بدهم. عربی: در میان داوطلبان با رتبه زیر 1000 کمترین درصد عربی 32 درصد بوده و 131 نفر به درصد 100 رسیده اند میانگین کل این درس داوطلبان 89/2 درصد است. زیست شناسی: در میان این داوطلبان کمترین درصد 35/4 درصد است و کسی موفق به کسب درصد 100 نشده است و بیشترین درصد 98 بوده است و میانگین کل 77/7 درصد است. میانگین درصد این داوطلبان 76/3 درصد است. میانگین درصدهای دروس داوطلبان زیر 1000 کشوری تقریباً 76 درصد است. میانگین درصدهای آخرین فرد قبول شده در دانشگاه سراسری رشته دندانپزشکی در منطقه 1 تقریباً 67 درصد، در منطقه 2 تقریباً 63 درصد، در منطقه 3 تقریباً 61 درصد است. پس به همین علت ما میانگین درصد های داوطلبانی را که در کنکور 97 رتبه زیر 1000 کشوری را کسب کرده اند و قبولی آن ها در دندانپزشکی 100 درصد است را پکیج حرف آخر بررسی می کنیم.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد آموزش پایه چهارم ابتدایی لطفا به بازدید از وب سایت ما.