ساختمان هوشمند چیست؟

Category: خبرهای جهان

هوشمند سازی ساختمان با استفاده از 4 عنصر اصلی سامانهها، ساختار، سرویسها و مدیریت و رابطه بین آنها در محیطی پویا و مقرون به صرفه اجرا میشود. در بین این چهار مورد، دستیار گوگل به دلیل پشتوانهای بهتر از اطلاعات قادر است به پرسشهای سه بخشی پاسخ بهتری دهد. اقدامات مهم امنیتی به طرق مختلف مانند ارسال پیامک، برقراری تماس تلفنی، ارتباط با نیروهای امنیت محلی و … بنابراین با سناریوهای مختلف روشنایی و سیستم تهویه مطبوع، هیچ وقت نگران اتلاف انرژی در خانه هوشمندتان نیستید. در یک روز فوق العاده گرم ، می توانید به خانه خود فرمان دهید تا در مدت زمان بازگشت شما از محل کار به منزل ، خنک تر شود. به عنوان مثال، شما می توانید با استفاده از یک ترموستات هوشمند قابل برنامه ریزی که برنامه و ارجحیت دماهای مختلف را یاد می گیرد، کنترل دقیق تر بر گرمایش و سرمایش خانه خود داشته باشید و سپس بهترین تنظیمات کارآمد در مصرف انرژی را در طول روز استفاده کنید. اصولاً برای اجرای یک ساختمان هوشمند در ابتدا نیاز به انتخاب یک روش ارتباطی و یک پروتکل برای برقراری ارتباط میان قطعات و تجهیزات مختلف داریم. همچنین می توانید هشدارهای امنیتی را در دستگاه های مختلف خود دریافت کنید و فعالیت ها را در هر زمانی نظارت کنید، چه در داخل منزل باشید چه بیرون از شهر و یا حتی کشور!

به عنوان مثال ، سیستم های اتوماسیون خانگی می توانند سنسورهای حرکتی ، دوربین های تحت شبکه ، قفل های درب اتوماتیک و سایر بخش های امنیتی مانند دزدگیر را در سرتاسر خانه به یکدیگر متصل کنند تا بتوانید آنها را از یک تلفن همراه قبل از رفتن به رختخواب فعال کنید. در یک خانه هوشمند امنیت از همه نظر تا حد بسیار زیادی ارتقا پیدا می کند. تجهیزات هوشمند سازی ساختمان را میتوانید از حد بسیار ساده تا معمولی و پیشرفته یا حتی سفارشی سازی شده ، نصب کنید. شما می توانید از طریق وای فای و روی بستر اینترنت، این وسایل را کنترل کنید. از دیگر مزایای هوشمند سازی در ساختمان قدرت کنترل کردن خانه از راه دور است. در یک روز فوق العاده گرم می توانید دستور دهید که قبل از رسیدن شما به منزل هوای خانه به اندازه کافی خنک شود. حتی می توانید بررسی کنید که آیا چراغ ها را روشن کرده اید یا چه کسی در مقابل در ورودی منزل شما ایستاده است و یا از خاموش بودن وسایل مطمئن شوید و اگر نیاز بود آنها را از راه دور خاموش کنید. حتی می توانید چراغ های هوشمند خانه را طوری تنظیم کنید که با خارج شدن شما از اتاق به صورت خودکار خاموش شوند و بدین ترتیب هیچ وقت نگران اتلاف انرژی نباشید.

در تابستان برای کمک به سیستم سرمایشی ، پرده ها را در صورت تابش نور مستقیم آفتاب ببندید و یا از گرمای خورشید برای گرم خانه در زمستان استفاده کنید. خانه های هوشمند همچنین می توانند در بهبود عملکرد وسایل به شما کمک کنند یک تلویزیون هوشمند می تواند به شما کمک کند تا برنامه ها و کانال های بهتری را بر اساس علاقه خود پیدا کنید. با کمک این اپلیکیشن، که نسخههای اندروید و iOS آن موجود است، شما قادر خواهید بود همه تجهیزات هوشمند خانه خود را بههم متصل کرده و از طریق یک اپلیکیشن کنترل و مدیریت آنها را در دست بگیرید. با هوشمندسازی میتوان روشن و خاموش بودن همه وسایل را تحت کنترل قرار داد و از بیهوده روشن هوشمند سازی وسایل خانه ماندن جلوگیری کرد. مطمئنا تمامی کاربران اندروید از همه قابلیتهای دستیار گوگل استفاده نمیکنند و مهمترین علت این عدم استفاده، کمبود آگاهی و ندانستن مزیتها و تواناییهای این دستیار است. دستیار صوتی گوگل تمامی محاسبات را برای شما انجام داده و پاسخها را میخواند. توصیه میشود از پایهای که مخصوص کشور شما طراحی شده است، استفاده کنید. این برنامه همچنین یک برنامه کاربر پسند ارائه می دهد که به شما امکان می دهد جلوه های روشنایی را پیکربندی کنید و برنامه های روشنایی ایجاد کنید.

با سیستم اعلام سرقت و دوربین ها، از راه دور می توانید تمام حرکت های داخل خانه را از طریق گوشی هوشمند، رصد کنید . همچنین امکان مشاهده اعلان ها روی موبایل در زمان ورود فرزندتان به خانه و یا اجازه ورود به پرستار بچه و کنترل کردن وضعیت سالمندان از طریق دوربین های امنیتی از دیگر مزایا خانه هوشمند است. از مهم ترین مزایا خانه هوشمند است. امکان ادغام محصولات تازه که وارد خانه هوشمند شما می شوند ، از دیگر مزایا خانه هوشمند است. یکپارچه شدن این محصولات با سیستم خانه هوشمند باعث می شود تا شغل شما به عنوان مدیر خانه هوشمند بسیار ساده تر شود و به شما این امکان را می دهد تا با جدیدترین فن آوری ها، مدیریت خانه را در کمترین زمان ممکن و با بیشترین اطمینان از عملکرد دقیق انجام دهید. این سیستم با اندازه گیری مدام علائم حیاتی و سلامت این افراد و بررسی دقیق بهداشت فردی باعث ایجاد استقلال در آن ها می شود و به این افراد در امور شخصی، ارائه کمک اضطراری، امنیت، پیشگیری از سقوط و موارد زیادی از این قبیل یاری می رساند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد هوشمند سازی چراغ خانه لطفا به بازدید از وب سایت ما.