انواع خدمات حسابداری

Category: خبرهای جهان

خدمات حسابداری جزو مهم‌ترین نیازهای هر شرکت است. یک شرکت چه بزرگ و چه کوچک، باید یک یا چند نفر را برای رسیدگی به صورت های مالی اساسی استخدام کند. اما گاهی اوقات افراد درون شرکت نمی‌توانند از پس این کار برآیند. به همین دلیل بسیاری از مجموعه‌ها تصمیم می‌گیرند امور حسابداری را به مجموعه‌های دیگر بسپارند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم و انواع خدمات مربوط به حسابداری را معرفی می‌کنیم. با ما در موسسه خدمات مالی و حسابداری ترازینه همراه باشید تا با این خدمات آشنا شوید و در صورت لزوم آن را به کارشناسان خبره ما بسپارید.

 

یک شرکت حسابداری چه خدماتی ارائه می دهد؟

خدمات حسابداری شامل خدمات تخصصی است که در زمینه امور مالی و حسابداری یک شرکت یا کسب‌وکار انجام می‌شود. این خدمات که توسط یک  مشاور مالی ، کارشناس کاربلد یا شرکت حسابداری خبره انجام می‌شود، شامل همه امور مالی و محاسبات اساسی و پیچیده شرکت است. در ادامه انواع این خدمات معرفی و بررسی می‌شود.

حسابداری به طور کلی به دو دسته بُعد موضوعی و نوع ارائه خدمات تقسیم می‌شوند. نوع ارائه خدمات می‌توانند خدمات مشاوره‌ای، اجرایی، پشتیبانی و 360 درجه باشند. سایر انواع نیز در ادامه به عنوان خدمات موضوعی معرفی شده‌اند.

 
 

انواع حسابداری به اشکال مختلف

 

1. خدمات مشاوره‌ای

این نوع خدمات در شرکت‌ها و سازمان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که خودشان دارای حداقل یک حسابدار هستند یا تیم حسابداری دارند. اما برای مدیریت بهتر امور از مشاوره یا نظارت شرکت‌های حسابداری مختلف استفاده می‌کنند. در این روش خدمات مشاوره‌ای کمک می‌کند تا امور مالی کسب‌وکار بهتر انجام شود. این مشاوره می‌تواند موردی یا کلی باشد. در بعضی مواقع حسابدار مشاور به مجموعه موردنظر فرستاده می‌شود.

خدمات مشاوره حسابداری شامل موارد مختلفی هستند که در زیر به صورت موردی بیان شده‌اند:

 

2. خدمات پشتیبانی و فنی حسابداری (عملیاتی)

یکی دیگر از انواع خدمات حسابداری، خدمات پشتیبانی یا فنی است. این خدمات شامل اتوماتیک‌سازی امور حسابداری و سیستم‌های مالی در شرکت است. این نوع خدمات با پشتیبانی همراه است و جزئیات زیادی دارد که شرکت های حسابداری آن‌ها را بررسی می‌کند. شرکت‌هایی که نرم‌افزارهای حسابداری ارائه می‌دهند هم جزو این مورد به حساب می‌آیند.

خدمات پشتیبانی و فنی که توسط شرکت ‌های حسابداری انجام می‌شود به صورت زیر است: