نگهداری از ظروف مسی – چگونه این کار را انجام می دهید؟

Category: خبرهای جهان

در بین ایرانیان ظروف مسی یکی از قدیمی ترین وسایل آشپزی است. Copper is a thin and sensitive metal; On the other hand, قیمت بالایی دارد #id1# برای خرید یک ظرف مسی جدید باید مبلغ زیادی بپردازید.به همین دلیل روش نگهداری از ظروف مسی اهمیت زیادی دارد. چگونه می توان ظروف مسی را بدون آسیب نگهداری کرد؟ اگر می خواهید پاسخ این سوال را بدانید، این پست را در وبلاگ این سایت بخوانید.

به طور سنتی، مس در پخت و پز استفاده می شد.اما وقتی ظروف تفلون وارد بازار شد دیگر از ظروف مسی استفاده نمی شد. نکات نگهداری ظروف مسی ما به شما کمک می کند عمر ظروف مسی خود را افزایش دهید.

در بین مردم در سال های اخیر ظروف مسی بسیار رایج شده است و از آنها برای پخت و پز و دکوراسیون منزل استفاده می شود. ظروف مسی زنجان با قیمت باید بدانید که چگونه ظروف مسی را بدون توجه به اینکه دارای پوشش داخلی قلع، نیکل یا فولاد ضد زنگ هستند، نگهداری کنید. از نکات زیر استفاده کنید تا مطمئن شوید این ظروف ماندگاری زیادی برای شما خواهند داشت.

لکه ها و لکه ها را پاک کنید
ظروف مسی را می توان به راحتی نگهداری کرد. ابتدا لازم است رنگ ها و لکه ها را از روی این ظروف پاک کنید. نصف لیمو را نمک زده و از وسط نصف کنید. لیمو شور را باید روی ظرف مسی که می خواهید تمیز کنید مالیده شود. افزودن نمک به فرآیند تمیز کردن می تواند به شما در از بین بردن لکه ها و بوها کمک کند. پس از تمیز کردن لکه ها با آب معمولی، آب اضافی را پاک کنید.

برای حفظ درخشش، از جوش شیرین استفاده کنید
مقدار مساوی جوش شیرین و آب لیمو را به ظروف مسی اضافه کنید تا عمر آنها طولانی شود. آنها با هم ترکیب می شوند و به شکل خمیر در می آیند. با یک پارچه نرم، ظروف مسی را با این خمیر پاک کنید.

ظروف مسی را دور از آب نگه دارید
از قرار دادن این ظروف برای مدت طولانی در آب خودداری کنید. به این ترتیب مس کدر می شود. بهترین راه برای افزایش عمر ظروف مسی این است که هرگز این کار را انجام ندهید.

از محصولات پاک کننده مناسب استفاده کنید
برای تمیز کردن این فلز هرگز نباید از اسید یا باز استفاده کرد. برای تمیز کردن ظروف مسی باید از مایع ظرفشویی استفاده کرد. در صورت تمایل می توان از پولیش مسی نیز استفاده کرد.

انتخاب شعله مناسب برای پخت و پز
برای نگهداری ظروف مسی باید قابلمه یا ماهیتابه را روی شعله ای قرار دهید که به اندازه ظرف باشد. شعله خیلی بزرگ هنگام پختن، کناره های ماهیتابه را می سوزاند و در نتیجه آسیب می بیند.

برای پخت و پز از حرارت کم استفاده کنید
ظروف مسی هنگام پختن غذا به کمی دقت بیشتری نیاز دارند. از آنجایی که مس یک فلز بسیار رسانا است، خیلی سریع گرم می شود. پختن این غذا روی شعله گاز نیاز به لمس ملایم تری نسبت به آنچه که ممکن است داشته باشید دارد.

ظروف مسی ممکن است در اثر حرارت آسیب ببینند، پس چگونه آنها را نگهداری می کنید؟ هنگام پخت و پز با قابلمه یا ماهیتابه، مطمئن شوید که از دمای بالا اجتناب کنید. 232 درجه سانتیگراد نقطه ذوب قلع است. در ظروف مسی در این دما، قلع ذوب می شود و حباب می شود.

هم زدن با فلز توصیه نمی شود
غذا را به دلیل شکنندگی بدون استفاده از همزن فلزی یا کاردک در ظروف مسی هم بزنید. ظروف مسی هنگام تماس فلزات با قلع خراشیده می شوند.

پخت و پز با تابه مسی توصیه نمی شود
در پاراگراف قبل بیان کردیم که پوشش قلع در دماهای پایین ذوب می شود. برای افزایش طول عمر ظروف مسی از سرخ کردن گوشت در دمای بالا خودداری کنید.

چگونه طول عمر ظروف مسی را افزایش دهیم
شایعات زیادی در مورد روش نگهداری ظروف مسی وجود دارد که تمایل افراد را به استفاده از آنها کاهش داده است. شایعه سختی نگهداری از این ظروف بی اساس است. اگر یاد بگیرید که چگونه ظروف مسی را به درستی نگهداری کنید، می توانید سال ها از آنها استفاده کنید.دوام بیشتری نسبت به ظروف چدنی و آلومینیومی دارند.

توجه به چند نکته برای افزایش طول عمر ظروف مسی ضروری است.
هنگام پختن غذا در داخل این ظروف نباید از حرارت زیاد استفاده کنید. ظروف مسی ابتدا باید قبل از شستن کاملا خنک شوند. نگهداری مواد غذایی اسیدی از جمله لبنیات و گوشت در این ظروف توصیه نمی شود.

آیا راهی برای جلوگیری از آسیب دیدن ظروف مسی در هنگام شستن وجود دارد؟
ظروف مسی باید با آب گرم شسته شوند زیرا آب سرد فلز را سفت می کند. سیم ظرفشویی یا نوار چسب ساینده است و نباید روی این ظروف استفاده شود. برای بازگرداندن آنها به کابین، باید کاملاً خشک شوند.