با طوفان کانزاس سیتی برای شکست دادن ایگلز در سوپر باول LVII، ماهومس پیشتاز است

Category: خبرهای جهان

وقتی کانزاس سیتی به شدت به او نیاز داشت تا یک کامبک دیگر در سوپربول انجام دهد، پاتریک ماومز جادویی بود.

با بازی روی مچ پا آسیب دیده، ماهومز دو پاس تاچ داون در کوارتر چهارم پرتاب کرد و 26 یاردی را روی دروازه جلو زد، قبل از اینکه هریسون باکر در هشت ثانیه مانده به پایان دروازه 27 یارد را زد تا کانزاس سیتی با نتیجه 38-35 بر کانزاس سیتی پیروز شود. فیلادلفیا ایگلز یکشنبه شب در گلندیل، آریز.

کانزاس سیتی دومین عنوان NFL خود را در چهار سال به دست آورد و دو بار MVP NFL Mahomes دومین جایزه Super Bowl MVP خود را کسب کرد.

ماهومس در مورد افزایش 10 امتیازی در نیمه اول گفت: «فکر می‌کردم بچه‌ها این لحظه را پذیرفته‌اند. در آن نیمه اول، ما بازی می‌کردیم و کارهای خوبی انجام می‌دادیم، اما من احساس می‌کردم بچه‌ها از همه چیز اطراف ما خسته شده‌اند.»

Mahomes و Jalen Hurts در اولین مسابقه Super Bowl که شامل دو QB شروع سیاهپوست بود، عالی بودند. اما ماهومس در نیمه دوم پس از تشدید مجدد رگ به رگ شدن مچ پای راست، آن را افزایش داد.

ماهومس فریاد زد: “برنده شدن در بازی به همه نیاز بود.”

مربی اندی رید، که نتوانست در بازی بزرگ فیلادلفیا پیروز شود، تیم سابق خود را شکست داد تا حلقه دوم خود را با Mahomes و کانزاس سیتی به دست آورد.

تراویس کلس گفت: «ما می‌خواستیم این موضوع را برای او بسیار بد کنیم. “میراث او در فیلی تا ابد زنده است… مایه افتخار است که بدانیم او در دو سازمان مختلف موفق بوده است، اما این یکی بهتر بود.”

پنالتی دفاعی بحث برانگیز

با تساوی 35-35، ایگلز تلاش کرد تا به کانزاس سیتی اجازه دهد تا در کمتر از دو دقیقه مانده به پایان بازی، توپ را پس بگیرند، پس از یک تماس دفاعی بر روی مدافع کرنر، جیمز بردبری در رده سوم و هشتم، به کانزاس سیتی رسید. اول پایین اما جریک مک کینون در خط دو یاردی لیز خورد و ایگلز را مجبور کرد از آخرین تایم اوت خود استفاده کنند.

بردبری گفت: “آن را نگه می داشت. من پیراهن او را کشیدم. امیدوار بودم که اجازه دهند سر بخورد.”

پس از اینکه ماهومز دو بار زانو زد، باتکر ضربه او را میخکوب کرد و هزاران نفر از طرفداران قرمزپوش کانزاس سیتی را به دیوانگی وارد کرد.

باتکر که در کوارتر اول یک 42 یارد را از دست داد، گفت: «فقط دیدن کنفتی ها احساس شگفت انگیزی دارد. من فقط سعی کردم روی یک ضربه و روی روند تمرکز کنم.”

کانزاس سیتی دومین سوپربول خود را بعد از فصل 2019، 50 سال پس از اولین قهرمانی، برد. ماهومس آنها را از 10 امتیاز در کوارتر چهارم مقابل سانفرانسیسکو در آن کوارتر عقب انداخت. فقط سه سال طول کشید تا یک لومباردی دیگر به دست آید.

تعداد هواداران کانزاس سیتی در ورزشگاه بیشتر بود.

کانزاس سیتی (17-3) با لنگان لنگان ماهومس، 24-14 شکست خورد و عملکرد برق‌آمیز ریحانا را با یک انفجار تهاجمی هیجان‌انگیز دنبال کرد.

ماهومس که در راند تقسیمی دچار رگ به رگ شدن مچ پا شد، در اواخر کوارتر دوم در یک تقلای سه یاردی دوباره به آن آسیب زد. او از زمین خارج شد اما هیچ تاثیر بدی روی مالکیت بعدی کانزاس سیتی نداشت.

اریک بینیمی هماهنگ کننده تهاجمی کانزاس سیتی گفت: “می دانستم که وقتی او لنگ لنگان بلند شد خیلی بد بود، اما می دانستم که به اندازه کافی بد نیست تا جایی که می خواهد خودش را از زمین بیرون بکشد.” “اگر ما او را بیرون می کشیدیم، باید با او می جنگیدم. او احتمالاً با من می جنگید. بنابراین ارزش سرگرم کردن را نداشت.”

ماهومس لیز خورد – چند بازیکن پای خود را روی سطح چمن طبیعی گم کردند – در جیب اما به نوعی تعادل خود را به دست آورد و 14 یارد به خط چهار یاردی ایگلز رسید و دوی TD یک یاردی ایزیا پاچکو را راه اندازی کرد که کسری را به 24 یاردی رساند. 21.

ماهومس سپس یک پاس پنج یاردی TD را به سمت کاداریوس تونی پرتاب کرد تا اولین برتری کانزاس سیتی، 28-27، در اوایل کوارتر چهارم باشد.

سه بازیکن مرد فوتبال در ورزشگاهی مملو از هواداران به شادی می پردازند.
دریافت کننده کانزاس سیتی، کاداریوس تونی، در سمت راست، پس از دریافت پنج یاردی تاچ داون در طول کوارتر چهارم پیروزی تیمشان مقابل ایگلز در Super Bowl LVII در استادیوم استیت فارم در گلندیل، آریز، روز یکشنبه، با پاتریک ماومس، وسط جشن می گیرد. . (گریگوری شاموس/گتی ایماژ)

پس از اینکه کانزاس سیتی دفاع خود را سفت کرد و فیلی را مجبور کرد که پانت بزند، تونی یک ضربه را با فاصله 65 یاردی به خط پنج یاردی ایگلز برای طولانی‌ترین بازگشت پونت در تاریخ سوپربول بازگرداند.

در رده سوم از خط چهار یاردی، ماهومس با اسکای مور ارتباط برقرار کرد تا برتری خود را به 35-27 افزایش دهد. مور نیز در نمایشنامه کاملاً باز بود.

اما عقاب ها نمی رفتند.

هارتز برای پیروزی 45 یاردی به کانزاس سیتی دو ضربه ای به دوونتا اسمیت زد و برای سومین گل خود در این بازی دوید. او همچنین برای تبدیل دو امتیازی به میدان رفت تا با نتیجه 35 بر 35 با امتیاز 5:15 به پایان برسد.

تماشا | مرد اولین ملل در حال اجرای رقص سنتی در Super Bowl LVII:

مرد اولین ملل در سوپر بول رقص سنتی اجرا می کند

مردی از اولین ملت Makwa Sahgaiehcan در ساسکاچوان در حال اجرای رقص سنتی فانتزی در یکی از بزرگترین صحنه های جهان است: Super Bowl LVII.

به عنوان “پرواز! عقاب! پرواز!” در سراسر استادیوم طنین انداز شد، ماهومس و کانزاس سیتی به کار خود بازگشتند.

ماهومس 27 ساله سومین بازیکنی شد که دومین جایزه MVP NFL خود را قبل از 28 سالگی به دست آورد. او همچنین جوانترین QB بود که سه سوپربول را شروع کرد. ماهومز سرانجام نفرین MVP را شکست و اولین بازیکنی شد که در همان فصل پس از شکست 9 بازیکن متوالی، قهرمان سوپربول شد.

یک بازیکن مرد فوتبال در حالی که یک جام قهرمانی را بالا می‌برد، لبخند می‌زند در حالی که کنفتی داخل استادیوم روی زمین می‌افتد.
پاتریک ماهومز پس از پیروزی در سوپربول کانزاس سیتی در روز یکشنبه، جام وینس لومباردی را در اختیار دارد. (مت اسلوکام / آسوشیتدپرس)

تنها پنج سال پس از بردن اولین سوپر بول در تاریخ فرنچایز، ایگلز (16-4) با مربی متفاوت و کوارتربک جدید نزدیک شد. نیک سیریانی در سال 2021 جایگزین داگ پدرسون شد و هرتس در اواخر سال 2020 هدایت کارسون ونتز را بر عهده گرفت.

هارتز با سرعت 70 یارد رکورد سوپر بول را به نام خود ثبت کرد و با سه امتیاز راش رکورد را به دست آورد. او همچنین 304 یارد و یک TD پرتاب کرد.

سیریانی گفت: ما از این درد استفاده می کنیم، از این شکست برای ایجاد انگیزه استفاده می کنیم تا بتوانیم آن را به یک نقطه قوت تبدیل کنیم.

هرتس که دو بازی را در اواخر فصل به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه کتف از دست داد، در نیمه اول یک و چهار یاردی دوید به همراه یک پاس TD 45 یارد به ای جی براون.

دست و پا زدن پرهزینه

اما هارتز همچنین یک اشتباه نادر را مرتکب شد که بدون ضربه زدن در حالی که از فشار دور می‌شد دست و پا زد. نیک بولتون آن را برداشت و 36 یاردی دوید و نتیجه را 14-14 کرد. هارتز در این فصل تنها 8 بازی، 6 پیک و دو شکست داشت.

ماهومس 21 از 27 را برای 182 یارد با سه TD و بدون گردش به پایان رساند. او 44 یارد دوید.

ماهومس با پاس 18 یاردی TD در گوشه سمت راست به کلچه متصل شد تا در کوارتر اول 7-7 مساوی شود. پایان تنگاتنگ All-Pro در کانزاس سیتی و مرکز All-Pro ایگلز، جیسون کلس، اولین گروه از برادرانی بودند که در Super Bowl مقابل یکدیگر بازی کردند.

مادر آنها، دونا کلس، پیراهنی نیمه قرمز و نیمه سبز با شماره 87 در جلو برای تراویس و شماره 62 در پشت برای جیسون به تن داشت. او در یک سوئیت بین راجر گودل، کمیسر NFL و دامار هملین نشست.

هواداران ایگلز استادیوم مزرعه ایالتی را به دریای سبز تبدیل کردند و شعار “عقاب ها!” و خواندن آهنگ مبارزه تیم بعد از هر امتیاز. اما ناامید رفتند.

رید در طول 14 فصل با ایگلز بیش از هر مربی در تاریخ تیم بازی‌ها را برد، اما ضربه‌ای که به او وارد شد این بود که نتوانست در بازی بزرگ پیروز شود. رید سرانجام در هفتمین فصل حضورش در کانزاس سیتی حلقه خود را به دست آورد. آنها سال بعد به عقب برگشتند و به تام برادی و تیم تامپا بی باکینرز باختند.

یک بازیکن مرد فوتبال در حالی که دستانش را دور سرمربی خود حلقه می‌کند، لبخند می‌زند که در شادی فریاد می‌زند.
تراویس کلسه و اندی رید سرمربی کانزاس سیتی پس از قهرمانی در Super Bowl LVII جشن می گیرند. (گریگوری شاموس/گتی ایماژ)

رید که ماه آینده 65 ساله می شود، به هرگونه گمانه زنی در مورد بازنشستگی احتمالی خود پایان داد.

او گفت: “اگر آنها من را داشته باشند، من می مانم.”

اولین سوپربول شامل هر دو تیم شماره 1 از زمانی که ایگلز در فوریه 2018 پاتریوتز را با نتیجه 41-33 شکست داد، به تبلیغات خود ادامه داد. این سومین سوپربول با بیشترین امتیاز بود و ایگلز بیشترین امتیاز را توسط یک تیم بازنده به دست آورد.