خط حمله بمب افکن آبی معتقد است که فرهنگ هسته اصلی تیم را دست نخورده نگه داشته است

Category: خبرهای جهان

جذابیت آژانس رایگان CFL در پت نوفلد از بین رفته است.

از سال 2019، خط حمله کهنه کار تمدید شده است تا به جای حضور در بازار آزاد، با وینیپگ بلو بمبرز باقی بماند. در واقع، رجینا 6 فوتی و 290 پوندی، نوامبر گذشته، ماه ها قبل از شروع آژانس رایگان CFL، با یک قرارداد یک ساله موافقت کرد.

نوفلد تنها نیست فهرست وینیپگ مملو از کهنه‌سربازانی است که ترجیح داده‌اند در منیتوبا بمانند تا آژانس آزاد را آزمایش کنند.

نوفلد می‌گوید: «این خیلی کلیشه است و سال‌ها گفته شده است، اما این فرهنگ است. “این چیزی است که وقتی بچه های جدید می آیند، ما می خواهیم آنها با آن درگیر شوند.

“ما کارها را به روشی خاص در رختکن خود انجام می دهیم. بهترین بخش در مورد آن این است [head coach Mike O’Shea] واقعاً مسئولیت را بر دوش بازیکنان گذاشته است.”

اوشی، 52 ساله، از North Bay، اونت.، زمانی که در سال 2014 به عنوان سرمربی استخدام شد، شجره نامه ای برنده به وینیپگ آورد. 1997 و 2004) و دیگری به عنوان هماهنگ کننده تیم های ویژه باشگاه (2012).

مایک اوشی، مربی وینیپگ بلو بمبرز، در نیمه دوم مسابقات جام خاکستری 109 در استادیوم موزائیک در رجینا در نوامبر گذشته به تماشای بازی می پردازد. (جاناتان هیوارد/ مطبوعات کانادا)

اما موفقیت آنی نبود، زیرا وینیپگ در دو فصل اول خود در مجموع 12-24 زیر نظر اوشی بود. از آن زمان، بمب افکن ها 10 یا بیشتر پیروزی در فصل عادی در هر یک از شش فصل گذشته به ثبت رسانده اند و سه بازی متوالی در جام خاکستری انجام داده اند.

اوشی که در سال 2017 به عنوان بازیکن وارد تالار مشاهیر فوتبال کانادا شد، دو بار به عنوان مربی برتر CFL انتخاب شد (2021، 2022).

وینیپگ به ویژه در سه فصل گذشته غالب بوده است و امتیاز 37-13 را در فصل عادی به دست آورده و هر بار به جام خاکستری رسیده است. بمب‌افکن‌ها از ثبت سه پیروزی متوالی در مسابقات قهرمانی کوتاه‌تر بودند و در ماه نوامبر پس از اینکه آرگوس در کمتر از یک دقیقه باقی مانده مانع از گلزنی مارک لیگیو شد، تصمیم 24-23 را به تورنتو واگذار کرد.

نوفلد 34 ساله همه چیز را تجربه کرده است. او در سال 2013 توسط وینیپگ در یک معامله با ساسکاچوان راگریدرز خریداری شد.

“من فکر می کنم [Bombers’ culture] نوفلد می‌گوید: «در طول سال‌ها کشت شده است و کمی هم‌کاری انجام شده است. من بسیار سپاسگزارم. [president/CEO Wade Miller] و [general manager Kyle Walters] به مربی اوشی اجازه داد تا در سال های 2014 و 2015 این دردسرهای فزاینده را پشت سر بگذارد.

من فکر می‌کنم که در حال حاضر به ندرت اتفاق می‌افتد که تیم‌ها اجازه می‌دهند یک افسار طولانی‌تر آن را توسعه دهند. قطعاً برای ما نتیجه داده است.»

مهمتر از آن، بازیکنان بمب‌افکن خرید کرده‌اند. از زمان قهرمانی سال 2019، اولین قهرمانی این سری از سال 1990، تعداد زیادی از کهنه‌بازان از جمله زک کولاروس، مدافع خط دفاعی، ویلی جفرسون، جیک توماس کانادایی و جکسون جفکوات، مدافع خط، ترجیح داده‌اند در منیتوبا بمانند. آدام بیگیل، بازیکنان خط حمله استنلی برایانت و جرمارکوس هاردریک و دریافت کننده نیک دمسکی، اهل وینیپگ.

برخی از بازیکنان به کار خود ادامه دادند – مایک کوتور (BC)، خط حمله کانادایی، گرگ الینگسون (مونترال) و خط دفاعی کیسی سایلس (همیلتون) در آژانس آزاد رفتند. اما دریافت کننده آمریکایی کنی لالر، که سال گذشته را با ادمونتون پس از بازی در سال های 2019 و 2021 با وینیپگ گذراند، دوباره به عنوان یک بازیکن آزاد به بمب افکن ها پیوست.

واقعیت تلخ زندگی در دنیایی با سقف حقوق و دستمزد این است که برخی از بمب افکن ها باید به ماندن کمتری رضایت دهند. با این حال، بسیاری از پول های پلی آف و حلقه قهرمانی بزرگ همیشه برای تیم رقابتی وینیپگ در دسترس هستند.

نوفلد گفت: “هیچ چیزی به ما داده نشده است، اما ما احساس می کنیم که توانایی زیادی برای بیرون رفتن و کسب حق بازی در پلی آف و تلاش برای رسیدن به جام خاکستری داریم.” “خیلی جالب بود که بخشی از آن باشم و چیزی بسازیم که در آن مردان حاضر به فداکاری برای ماندن در اطراف باشند.

“من فکر می کنم که این به نوع زندگی روزمره شما صحبت می کند.”

و زندگی روزمره برای بازیکنان بمب افکن این است که کارهای ضروری روزانه را انجام دهند و نه فقط مشت زدن به ساعت.

او گفت: “برای تمرین، ما اساساً از ساعت 9 صبح تا 1:30 بعد از ظهر اجباری هستیم، اما تعداد زیادی از بچه ها هستند که از ساعت 6 صبح در ساختمان هستند و بعد از ساعت 5 بعد از ظهر می روند.” همه چیز به این می رسد: دوست داری زندگیت به عنوان یک بازیکن فوتبال چگونه باشد؟

“چقدر برای این رویکرد کل نگر به سلامت روان، سلامت جسمی، کمکی که دریافت می کنید، رفاقت و جو ارزش قائل هستید؟”

عامل دیگر می تواند ثبات فرنچایز در بالا باشد. نوفلد از زمان قهرمانی 2019 در حال مذاکره برای قراردادهای خودش بوده و می گوید تجربیاتش با والترز منصفانه بوده است.

نوفلد می‌گوید: «من نمی‌توانم به جای شخص دیگری صحبت کنم، اما دقیقاً همینطور بوده است. “این کاملا یکپارچه بود… و چیزی که قطعاً به من در درک من از این تجارت کمک کرد، جایی که تیم ها برای بازیکنان ارزش قائل هستند و تیم ها چگونه شما را ارزیابی می کنند.

“خیلی باحال بود.”

نوفلد احساس می کند حضور بازیکنان سابقی مانند اوشی، والترز، میلر و دستیار جنرال موتورز / مدیر پیشاهنگی آمریکایی دنی مک مانوس در دفتر جلو برای بمب افکن ها مفید بوده است.

نوفلد می‌گوید: «آنها می‌توانند بگویند: «من قبلاً روی آن صندلی بودم، می‌دانم در چه حالی می‌گذری». آنها این بخش از آن را درک می‌کنند… حدس می‌زنم کمی دید بیشتری در مورد آنچه که بازیکن تجربه می‌کند، دارند.»