فارغ التحصیلان Tiger-Cats گرد هم می آیند تا به بازیکنان سابق فوتبالی که در “روزهای سخت” قرار می گیرند کمک کنند.

Category: خبرهای جهان

پیتر دیاکوفسکی به عنوان یک خط حمله سابق در تیم همیلتون تایگر-کتز، می داند که زندگی پس از بازنشستگی در ورزش چقدر می تواند سخت باشد.

دیاکوفسکی گفت: “متاسفانه گاهی اوقات برخی از اعضای ما پس از پایان بازی یا در مراحل بعدی زندگی، در شرایط سختی قرار می گیرند.” “به همین دلیل است که ما صندوق حمایت خود را داریم.”

دیاکوفسکی با برگزاری جشن روز سنت پاتریک در روز جمعه به جمع آوری کمک های مالی برای کمک به بازیکنان حرفه ای سابق فوتبال نیازمند و حمایت از گروه های فوتبال جوانان محلی کمک می کند.

دیاکوفسکی از سال 2007 تا 2016 برای تایگر کتز بازی کرد. او همچنین در انتخابات فدرال 2019 برای کرسی کوه همیلتون به عنوان نامزد محافظه کار.

او به سی‌بی‌سی همیلتون گفت که انجمن فارغ‌التحصیلان ببر-گربه همیلتون (HTCAA) معمولاً از طریق جمع‌آوری کمک‌های مالی گلف برای صندوق حمایتی خود پول جمع‌آوری می‌کند، اما دیاکوفسکی گفت که می‌خواهد با استفاده از این مهمانی که از ساعت 4 بعد از ظهر تا 9 شب در تالار مشاهیر برگزار می‌شود، بودجه بیشتری دریافت کند. باشگاه در تیم هورتونز فیلد.

Crosstown Traffic، یک گروه کاور مستقر در Dundas و Burlington، Ont.، اجرا خواهد کرد و Dyakowski انتظار دارد فارغ‌التحصیلان دیگر، از جمله کسانی که خارج از شهر هستند، در آنجا حضور داشته باشند.

“وقتی شکوه فوتبال محو شد”

دیاکوفسکی داستان هایی از فارغ التحصیلان فوتبال که از صندوق حمایت دریافت کرده بودند به اشتراک گذاشت و گفت که بازیکنان گاهی اوقات به کمک نیاز دارند تا دوباره روی پای خود بروند و خود را با زندگی خارج از رقابت فیزیکی سازگار کنند.

بسیاری از بازیکنان سابق پس از بازی در این تیم به کارهای بزرگ‌تری نمی‌روند [Canadian Football League]دیاکوفسکی گفت: “ما راهی برای حمایت از بازیکنان سابق داریم که در روزهای سختی که شکوه فوتبال کم رنگ می شود، قرار می گیرند.”

ضربه سر یک مرد
پیتر دیاکوفسکی به سازماندهی جمع آوری کمک های مالی روز جمعه کمک کرده است. (ارسال شده توسط پیتر دیاکوفسکی)

صندوق محلی شبیه به صندوقی به همین نام است که توسط انجمن فارغ‌التحصیلان لیگ فوتبال کانادا اداره می‌شود، که “حمایت مالی از فارغ‌التحصیلان همکار که به دلیل شرایط پزشکی یا از دست دادن درآمد ناگهانی با مشکلات مالی مواجه هستند” ارائه می‌کند.

آسیب های مربوط به فوتبال باعث آفت بازیکنان در طول و بعد از دوران حرفه ای ورزشی آنها می شود.

کریس نوینسکی، عصب شناس، مدیر عامل بنیاد میراث ضربه مغزی، در مصاحبه ای با CBC در اوایل سال جاری گفت که او به ویژه نگران این است که چه تعداد از بازیکنان بازنشسته فوتبال از بیماری قلبی، یا آنسفالوپاتی تروماتیک مزمن و ضربه مغزی رنج می برند.

او گفت: “بیشتر از افرادی که بر اثر اثرات حاد جان خود را از دست می دهند، بر اثر عوارض طولانی مدت می میرند. آنها دور از دوربین ها می میرند. آنها در میدان نمی میرند.”

در همیلتون، دیاکوفسکی گفت که HTCAA نتوانسته هر سال به تعداد زیادی از مردم که می‌خواهد کمک کند، اما برای کسانی که انجام داده ارزشمند بوده است.

به گفته دیاکوفسکی، یکی از فارغ التحصیلان توانست حمایت مالی مورد نیاز خود را در زمانی که در یک برنامه درمانی سلامت روان بود دریافت کند.

دیاکوفسکی گفت: «در تمام مواردی که ما از بازیکنان بیشتر از پولی که ارائه می‌دهیم حمایت کرده‌ایم… این حس را به شما می‌دهد که به آن مرد بفهمانید که تنها نیست.»