هدرز چیست و چه نقشی در افزایش قدرت موتور دارد؟

Category: خبرهای جهان

از طرفی تیراژ ایجاد بعضا از موتورها بقدری دوچندان میباشد که شرکتهای زیرمجموعه کمپانی خودروساز مادر، بایستی از هر قطعه آن (مثل منیفلد چدنی) روزمره هزاران عدد ایجاد کرده و به خط مونتاژ ارسال کنند در حالی که ساخت هدرز اصلی این تیراژ تقریبا نشدنی بوده و علت همین فرمان روند پیچیده ایجاد و قالبها و فیکسچرهای فراوان، در کنار به کارگیری مضاعف از ماشین آلات CNC گرانقیمت و در غایت جوشکاری تیگ (آرگون) زیاد تخصصی بوسیله جوشکاران رشته ایی آن است. خطوط سیال چندانی در المانهای بدنه پژو پارس به دیده نمیخورد و گونه های هندسی نسبتا ساده اهمیت خطوط صاف و زوایا شکسته تنها شاخصههای ظاهری پژو پارس به شمار میروند. یافتن راهکاری هایی برای هوا رسانی بهتر به پیشرانه یک عدد از اصول اساس علم تیونینگ به شمار می آید البته از سوی دیگر تخلیه سریع تر و تام خیس سیلندر از گاز های منفجر شده یا همان دود اگزوز نیز اثر گذاری به سزایی در مکش کار کشته خیس و تنفس خوبتر پیشرانه ایفا می کند . جرم دود در منیفولد اذن خروج دود از سیلندر را نمیدهد و یا این که دست اندک سرعت خروج دود را کاهش میدهد.در بعضی موردها هم باعث تولید فشار بازگشتی بسیار می‌شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. به استدلال تسهیل در خروجی دود و تنفس خوبتر موتور بعد از آن از کارگزاشتن هدرز دمای موتور و به خصوص سر سیلندر ذیل خیس امده و موتور اتومبیل خنک خیس عمل می‌نماید و استهلاک قطعات موتور مخصوصا نصیب بالای موتور و سر سیلندر به رخ چشمگیری کمتر میابد و از فرسودگی موتور جلوگیری و قدمت آن را افزایش میدهد. همین محصول در اصل ورژن فیسلیفت و نسبتا لوکستر پژو ۴۰۵ بود که از نظر ساختاری تفاوت چندانی کلیدی آن نداشت البته به هر حال پایین تیتر یک جنس نو و گرانقیمتتر در اختیار متقاضیان قرار گرفت. ولی داشبورد تازه نیز چنگی به دل نمیزند و نسبت به اتومبیلهای امروزی معمولی و قدیمی جلوه میکند. رینگهای موتور نو سایپا نیز نسبتبه M۱۵ معمولی تقویت شده هست و میتواند عملکرد بهتری را در طولانیمدت از خود نشان دهد. سیستم توزیع سوخت موتور تیو فایو (tu5) یکی از دست اندرکاران زیاد مهمی است که سبب ساز کارایی ناپایدار موتور تیو فایو (tu5) میشود، حساس این که تلاشهای مضاعف متعددی رخ گرفت که سیستم توزیع سوخت موتور تیو فایو بهبود پیدا کند، حساس همین وجود هنوز هم همین موتور در این حوزه دارای ضعفهایی می باشد که باعث کارایی ضعیف موتور tu5 شده است. طی این سالها پژو پارس با سه چهار جور پیشرانه مختلف در بازار کشور عرضاندام کرده اما در هم اکنون حاضر فقط ملازم اصلی دو مدل پیشرانه xu7 هشت سوپاپ و موتور TU5 شانزده سوپاپ به فروش میرسد. ممکن است خویش طراحان شرکت جمهوری اسلامی ایران ماشین هم فکر نمیکردند که اساسی اعمال ناچیز تغییرات در ظواهر پژو ۴۰۵ بشود آن را به جهت بیش از ۲۰ سال بهعنوان یک خودروی خوشگل به مشتریان ایرانی فروخت؛ اما به هر رخ حالت یگانه بازار مملکت طوری رقم خورده می باشد که ظاهر قدیمی پژو پارس طی همین سالها همچنان دوست داستنی بماند. همین ماشین تا سال 1382 در مرزو بوم به اسم پژو پرشیا شناخته می شد اما به مرور کشور ایران ماشین اسم همین محصول را به پژو پارس تغییر تحول داد و البته این تغییر تحول اسم اهمیت بعضا اصلاحات هم همپا بود. همین موتور در میهن ما اولین توشه حیاتی ماشین ۲۰۶ مشهور شد. حیاتی یک جستوجوی بی آلایش در اینترنت پیدایشان میکنید. حداکثر سعی کشور‌ایران اتومبیل به جهت ارتقای ظاهر پژو پارس LX به استفاده از رینگهای آلومینیومی و همچنین تغییر تحول کادر آینههای این اتومبیل بازمیگردد؛ به استثنای همین موارد تحول چندانی در ظواهر همین سدان ایرانی فرانسوی تماشا نمیشود. همانطور که در چندین سطر بالا به مزایای کارگزاشتن هدرز اشاره شد، در بعضی از مواقع تجهیز خودرو به همین قطعه چندان بدون مشکل نیز نیست؛ چرا که بعضی از هدرزهای دست سازی که به وسیله مکانیک های سنتی یا این که برخی از صاحبین فروشگاه های اگزوز سازی ساخته می شوند خیر تنها نمیتوانند عملکرد هدرزهای فن ای را داشته باشند، بلکه در برخی از موردها گزارشهایی در خصوص ارتقاء صدای پیشرانه و سیستم اگزوز، ارتقاء مصرف سوخت و حتی افزایش آلایندههای خارج شده از خودرو نیز منتشر شده و در یک سخن نتیجه برعکس به جهت ماشین دارد. ویژگی هدرزهای همین شرکت طبق گفته آنها نصب بی آلایش و سرعت بالا است. موتور tu5 توسط شرکت سیتروئن و پژو ساخته شده و از سری موتور های tu می باشد. کابین نسبتا جادار و صندوق عقب ۴۷۰ لیتری، دو فاکتور بسیار اساسی برای خانوادههای اهل ایران هستند تا بتوانند از این سدان جمهوری اسلامی ایران ماشین در مسافرتهای بینشهری هم حداکثر به کار گیری را ببرند. یکی از از مهمترین دلایل محبوبیت موتور tu5 در جمهوری اسلامی ایران همین می باشد که مصرف زیاد پایینی دارااست و آلایندگی های مقداری به نسبت عجله و سرعت قابل قبولی که دارااست ایجاد می کند. کلیه این موتور هایی که نام برده شد مشخصات و ویژگی های خویش را داراست البته در کل ساختار آن ها یکی و مشابه به هم میباشند به همین خاطر اسم های آن ها مشابه به هم می پارس تیوفایو جدید باشد. یکی از از معایب پژو پارس TU5 از لحاظ منتقدان، کمبود هرگونه خلاقیت و ابداع در طراحی بدنه این خودرو است. نکتهای که در ارتباط مهم طراحی و تولید این قطعه حساس دارد، روزگار و هزینهای است که شما باید به جهت آن در حیث بگیرید، تولید Headers را می توان یک فرایند وقتگیر و پرهزینه بهحساب آورد که به این استدلال اکثری از خودروسازان آن را بهعنوان یک آپشن در حیث میگیرند که می بایست بهصورت جداگانه بر روی اتومبیل کارگزاشتن شود و از آن بهعنوان یک قطعه فابریک به کار گیری نمیکنند. درصورتیکه شما این نوشته را تحسین می کنید، مایلید دیتاها بیشتری در گزینه اسلیکس تیوفایو بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.