وزارت کار انتاریو در حال بررسی نگرانی های CFLPA برای جبران خسارت کارگران است

Category: خبرهای جهان

وزارت کار انتاریو می گوید در حال بررسی نگرانی های مطرح شده توسط اتحادیه بازیکنان لیگ فوتبال کانادا و سایر اتحادیه های ورزشکاران حرفه ای است.

سخنگوی مونته مک ناتون، وزیر کار، مهاجرت، آموزش و توسعه مهارت های انتاریو، گفت که این بازنگری بخشی از برنامه های بزرگتر دولت استانی برای بهبود غرامت برای کارگران آسیب دیده است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که لابی اتحادیه های ورزشکاران به رهبری CFLPA خواستار تغییراتی در غرامت کارگران در سراسر کانادا شدند.

سیدنی دوبین در بیانیه ای گفت: «ما باید سیستم غرامت خود را برای کارگران آسیب دیده بهبود دهیم. “به همین دلیل است که دولت ما بررسی هیئت بیمه ایمنی محل کار (WSIB) را آغاز کرد و سال گذشته رهبری جدید را در آژانس نصب کرد.

طی ماه‌های آینده، ما به ایجاد تغییراتی ادامه خواهیم داد که کارگران آسیب دیده و خانواده‌های آنها را در اولویت قرار دهد.»

ورزشکاران حرفه ای در حال حاضر از پرداخت غرامت کارگران معاف هستند و این به هر استان بستگی دارد که تعیین کند آیا پوشش آنها را افزایش می دهد یا خیر.

اگر این کار را انجام دهد، پوشش فقط برای بازی هایی که در آن استان انجام می شود اعمال می شود.

اتحادیه‌ها بریتیش کلمبیا را به‌عنوان اولین استانی که این موضوع را تحت فشار قرار داده است، هدف قرار داده‌اند، زیرا WorkSafeBC، آژانس ایمنی محل کار آن، سیاست‌های خود را تعیین می‌کند تا تغییرات لازم از طریق قانون نباشد.

دادگاه عالی به شکایت بروس رسیدگی نکرد

انتاریو دارای حرفه‌ای‌ترین تیم‌های ورزشی در بین استان‌های کانادا است، با سه امتیاز CFL و همچنین تیم‌هایی در لیگ برتر بیسبال، لیگ برتر فوتبال، NHL، AHL، NBA، G-League، لیگ ملی چوگان و غیره.

CFLPA از سال 2018 برای تحت پوشش قرار دادن اعضای خود تحت پوشش غرامت کارگران مبارزه کرده است. در آن زمان بود که دادگاه عالی کانادا در مورد رسیدگی به شکایت ضربه مغزی بازیکن سابق آرلند بروس III علیه CFL و کمیسر سابق مارک کوهون تصمیم گرفت.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دو دادگاه بریتیش کلمبیا – دادگاه عالی بریتیش کلمبیا و دادگاه استیناف بریتیش کلمبیا – این شکایت را رد کردند و گفتند که دادگاه عالی قبلاً حکم داده بود که کارمندان اتحادیه‌ای باید از داوری کارگری استفاده کنند و نه دادگاه‌ها برای حل و فصل اختلافات ناشی از توافق جمعی خود.

وکلای بروس استدلال کردند که قرارداد جمعی CFL غیرعادی بود زیرا ورزشکاران به صورت انفرادی درباره حقوق خود مذاکره می کردند و برنامه بیمه از کار افتادگی طولانی مدت نداشت، اما بازیکنان نیز از مقررات ایمنی و بهداشت شغلی مستثنی شدند و واجد شرایط دریافت غرامت کارگران نبودند.

CFLPA از آن زمان توسط اتحادیه های چند لیگ حرفه ای دیگر در این امر ملحق شده است.

CFLPA ادعا می کند که پاییز گذشته، BC آماده بود تا روندی را برای پوشش ورزشکاران در استان پیش ببرد و CFL تنها گروه مخالف بود. این سازمان اضافه کرد که لیگ استدلال اولیه را مطرح کرد که ورزشکاران نباید به غرامت کارگران دسترسی داشته باشند زیرا آنها دادگاه دارند، سپس در جریان پرونده بروس استدلال کرد که سیستم قضایی نباید مورد استفاده قرار گیرد و این روند باید از طریق قرارداد جمعی طی شود.

ورزشکاران حرفه ای از پوشش غرامت کارگران در سراسر کانادا معاف هستند و این به هر استان بستگی دارد که تعیین کند آیا پوشش آنها را افزایش می دهد یا خیر. اگر چنین شود، پوشش فقط برای بازی هایی که در آن استان انجام می شود اعمال می شود.

بنابراین CFLPA باید با تمام استان ها به توافقاتی دست یابد تا پوشش کل اعضای خود را تضمین کند. ممکن است مجبور شود با یک دولت استانی تازه منتخب که احساس می‌کرد مسائل مهم‌تری نسبت به غرامت کارگران دارد، به هیئت قرعه‌کشی برگردد.