پرونده تبعیض برایان فلورس مربی NFL به دادگاه می رود

Category: خبرهای جهان

مربی NFL، برایان فلورس، پس از اینکه یک قاضی فدرال روز چهارشنبه گزینه داوری را رد کرد، احتمالاً قبل از کمیسر راجر گودل، و برخی مشاهدات تند در مورد وضعیت تعصب نژادی در ورزش ارائه کرد، می تواند ادعاهای تبعیض علیه لیگ و سه تیم را مطرح کند.

تصمیم کتبی قاضی والری کاپرونی در منهتن که راه را برای محاکمه کردن ادعای فلورس باز می کند، همچنین دو مربی دیگر را که به این شکایت پیوستند، ملزم به ارائه به داوری می کرد. لیگ با استناد به قراردادهایی که مربیان امضا کرده بودند، تلاش کرده بود تا ادعاهای فلورس را به داوری منتقل کند.

فلورس یک سال پیش از لیگ و سه تیم شکایت کرد و گفت که لیگ “مملو از نژادپرستی” است، به ویژه در استخدام و ارتقای مربیان سیاه پوست.

“فوق العاده نگران کننده”

کاپرونی نوشت که توصیفات مربیان از تجربیات تبعیض نژادی در لیگی با “سابقه طولانی تبعیض سیستماتیک نسبت به بازیکنان، مربیان و مدیران سیاهپوست – فوق العاده نگران کننده است.”

قاضی گفت درک اینکه چگونه در زمانی که فلورس شکایت خود را در لیگی متشکل از 32 تیم با بازیکنان سیاهپوست حدود 70 درصد از فهرست‌ها را تشکیل می‌دادند، “درک” مشکل بود.

قاضی گفت فلورس می تواند به هیئت منصفه اجازه دهد در مورد صحت ادعاهای تبعیض آمیز خود علیه لیگ، دنور برونکوس، نیویورک جاینتز و هیوستون تگزاس تصمیم بگیرد، اما او باید ادعاهای خود علیه دلفین های میامی را از طریق داوری پیگیری کند.

داگلاس ویگدور، وکیل دادگستری در ایمیلی گفت: «خوشحالیم که ادعاهای کلاسی مربی فلورس مبنی بر تبعیض سیستماتیک علیه NFL و چندین تیم در دادگاه و در نهایت در مقابل هیئت منصفه از همتایان او پیگیری خواهد شد.

وی افزود: “ما از داوری اجباری دادگاه در مورد هر گونه ادعایی که در مقابل آقای گودل اجباری شده است ناامید هستیم، زیرا او آشکارا مغرضانه و فاقد صلاحیت برای تصمیم گیری در مورد این موضوعات است. ما از او انتظار داریم که به عنوان یک موضوع منصفانه اساسی، آن موضوعات را به یک داور واقعا بی طرف محول کند. “

برایان مک کارتی، سخنگوی NFL گفت که لیگ از حکم کاپرونی خرسند است، که “به درستی معتقد است که اکثریت قریب به اتفاق ادعاها در این مورد به درستی توسط کمیسیونر تحت توافق نامه های الزام آور امضا شده توسط هر شاکی قابل داوری است.”

او گفت که NFL برنامه ریزی کرده است “به سرعت با داوری ها مطابق دستور دادگاه پیش برود و به دنبال رد ادعاهای باقی مانده باشد.”

وی افزود: “تنوع و گنجاندن در سراسر NFL ما را به سازمان بهتری تبدیل می کند. ما می دانیم که کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد و ما عمیقاً متعهد به انجام آن هستیم.”

فلورس پس از اخراج توسط میامی، جایی که دلفین ها را به رکورد 24-25 در طول سه سال رساند، شکایت کرد.

طبق این شکایت، مالک دلفین میامی، استفن راس به فلورس گفته است که برای هر باخت در فصل اول مربی، 100000 دلار آمریکا به او می‌پردازد، زیرا او می‌خواهد باشگاه «تانک» کند تا بتواند بهترین انتخاب را به دست آورد.

در این دادخواست ادعا شده بود که راس سپس فلورس را تحت فشار قرار داد تا با نقض قوانین دستکاری لیگ، یک مدافع برجسته به خدمت بگیرد. وقتی فلورس نپذیرفت، او را به عنوان “مرد سیاه پوست عصبانی” انتخاب کردند که کار کردن با او دشوار است و تا زمانی که اخراج شد مورد تمسخر قرار گرفت.

دلفین ها در پاسخ به این شکایت در هنگام ثبت اظهار داشتند که به شدت هر گونه ادعای تبعیض نژادی را رد می کند و “به تنوع و گنجاندن در سراسر سازمان ما افتخار می کند.”

وکلای تیم‌ها بلافاصله به درخواست اظهارنظر در روز چهارشنبه پاسخ ندادند.

هنگامی که او شکایت کرد، فلورس گفت که می‌دانست حرفه مربیگری خود را که دوست دارد به خطر می‌اندازد، اما امیدوار بود با به چالش کشیدن نژادپرستی سیستماتیک در لیگ، تغییرات مثبتی را برای نسل‌های آینده ایجاد کند.

قاضی خاطرنشان کرد که فلورس به عنوان هماهنگ کننده جدید دفاعی برای وایکینگ های مینه سوتا در اوایل ماه جاری اعلام شد.

کاپرونی حکم داد که ادعاهای مطرح شده توسط استیو ویلکز و ری هورتون، دو مربی دیگر که به شکایت پیوستند، باید از طریق داوری انجام شود.

‘نور توجه غیر قابل توجه’

در این دادخواست آمده است که ویلکس در سال 2018 زمانی که به عنوان مربی بریج استخدام شد توسط کاردینال‌های آریزونا مورد تبعیض قرار گرفت، اما هیچ شانس معنی‌داری برای موفقیت به او داده نشد، در حالی که هورتون در مصاحبه‌ای ساختگی برای تنسی تایتانز با رفتار تبعیض آمیز مواجه شد. سمت سرمربیگری در ژانویه 2016.

به عقیده او، کاپرونی گفت که این پرونده “توجهی غیرممکن بر روی شیوه های استخدامی تیم های لیگ ملی فوتبال” روشن کرده است.

او نوشت: «اگرچه اکثریت واضح بازیکنان حرفه‌ای فوتبال سیاه‌پوست هستند، تنها درصد کمی از مربیان سیاه‌پوست هستند.

قاضی در تصمیم گیری در مورد اینکه چه دعاویی در دعوا باید به داوری برود نه اینکه در دادگاه طرح دعوا شود، قاضی به جزئیات مربوط به قراردادهای فردی و اینکه آیا آنها به درستی امضا شده اند یا خیر اشاره کرد.

او همچنین حکم داد که نقش احتمالی گودل به عنوان داور، قراردادهای داوری را باطل نمی کند. کاپرونی خاطرنشان کرد که دادگاه تجدیدنظر ناحیه دوم ایالات متحده استدلال وکلای مدافع تام بردی را رد کرده است – در یک مناقشه بر سر توپ های کم باد و یک تعلیق چهار بازی – مبنی بر اینکه گودل نمی تواند، به عنوان یک موضوع قانونی، به طور منصفانه در مورد ادعاهای مربوط به رفتار لیگ

با این حال، کاپرونی اضافه کرد که اجازه دادن به گودل به عنوان داور، خطر سوگیری ایجاد می‌کند و اینکه بیانیه NFL در روزی که فلورس شکایت کرد، گفت که این دعوا بی‌اساس است، «نگران‌کننده است».

او همچنین خاطرنشان کرد که در صورتی که کمیسر داور باشد، اختیار بررسی تصمیم کمیسیون را حفظ خواهد کرد.