ژنیکوماستی – بزرگ شدن پستان در مرد – علل، درمان

Category: خبرهای جهان

به دلیل افزایش نسبت استرادیول به تستوسترون در بعضی از پسران ایجاد شده و منجر به ژنیکوماستی تا 65 درصد موارد می شود. افزایش فشار خون نیز از دیگر خطرات مصرف دیانابول است که خطر بروز حملات قلبی جدی و سکته مغزی را افزایش داده و در برخی موارد به مرگ منجر می شود. تکنیکهای مختلفی در طول سالها برای انجام این جراحی به کار برده شده است، اما هیچ تکنیکی هنوز در سطح جهانی پذیرفته نشده است. جراحی می تواند یک راه کار دائمی و همچنین سریع برای این بیماری باشد به صورتی که نتیجه آن بعد از جراحی کاملا مشخص است. اگر بیمار فقط از چربی اضافی در ناحیه موردنظر رنج میبرد، لیپوساکشن یک راهحل ایدهآل است. پزشک شما به احتمال زیاد یک معاینه بدنی انجام میدهد و سابقه پزشکی و جنسی شما را بررسی میکند. معاینه فیزیکی انجام خواهد شد. اگر به هر دلیلی آزمایشات بی نتیجه باشد، آزمایشات اضافی ای انجام خواهد شد که می تواند شامل سی تی اسکن ، اسکن ام آر آی و … ورزش و تغذیه قبل از عمل تاثیری بر نتیجه دارد؟ معمولا در سنین بالای 65 سال ایجاد می شود و علت آن کاهش سطح پلاسمایی تستوسترون و تبدیل محیطی تستوسترون به استروژن است (آروماتیزاسیون محیطی) و در نتیجه نسبت استروژن به تستوسترون افزایش یافته که منجر به ژنیکوماستی می شود.

اخیرا در جامعه ما به دلیل استفاده بیرویه از داروهای هورمونی در باشگاههای ورزشی، ژنیکوماستی جوانی که به این باشگاهها مراجعه میکنند، زیاد دیده میشود که ممکن است غیرقابل برگشت باشد. ممکن است در روز های اول استراحت در منزل احساس درد کنید ، اما درد معمولاً کم است. ناباروری مردان ممکن است دلایل ژنتیکی داشته باشد یا به دلیل مواردی مانند سوء مصرف مواد مخدر، عفونتها و قرار گرفتن بیش از حد بیضه در معرض گرما ایجاد شود. شاید باورش برای آقایان مشکل باشد اما بسیاری از مردها دارای سینه های بزرگ تری نسبت به سایرین هستند و در برخی از آقایان دیده می شود که حتی سینه ها رشد غیرطبیعی دارند و حتی در مواردی با درد همراه است. ویزر تنها دستگاهی است که با استفاده از انرژی اولتراسونیک بر روی بافت های سفت فیبروزه داخل سینه مردان اثر می کند. 2. بافت فیبروز شده به نام بافت فیبروگلاندولار که به صورت تودهای سفت در زیر نوک سینه قابل لمس است. یکی از علائم ناباروری مردان کاهش موهای بدن است که میتواند نشانه عدم تعادل هورمونی باشد.

اگر سینههای شما بسیار زیاد رشد کرده است (معروف به ژنیکوماستی)، ممکن است علائم ناباروری در مردان را تجربه کنید. از این نظر، شناخت علائم جسمی ناباروری در مردان دشوار است. اگر سرطان داشتهاید و تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی قرار گرفتهاید، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ناباروری باشید. • به یاد داشته باشید که آزمایش اسپرم در خانه توانایی آزمایش ناباروری مردان را ندارند. در صورتی که دچار عوارض جانبی از قبیل راش پوستی، تهوع و استفراغ و سردرد شده باشید. ژنیکوماستی اغلب با داشتن بافت چربی سینه اشتباه گرفته میشود، بنابراین باید از پزشک خود بخواهید که پستان شما را بررسی کند. صحبت کردن با پزشک در مورد گزینههای درمان، میتواند سطح سلامت بدن شما را ارتقاء دهد. در این حالت، شما باید از پزشک خود در مورد روشهای درمان اختلال نعوظ سوال کنید. علاوه بر این، اگر شما استروئیدهای آنابولیک را مصرف نمایید، ممکن است توانایی تولید تستوسترون در شما ژنیکوماستی فیناستراید کاهش یابد. لازم به ذکر است که روشی به نام حذف چربی بوکال هم وجود دارد. ژنیکوماستی که گاهی آن را با نام بزرگ شدن سینه در مردان می نامند، یکی از بیماری های شایع در مردان است که سبب می شود تا سینه مردان متورم مشاهده شده و کمی بزرگ تر از حالت عادی باشد.

اگر بیش از یک سال است که قصد بارداری دارید و نتوانستهاید مشکل را با پزشک عادی خود مشخص کنید، ممکن است بخواهید به یک متخصص مراجعه کنید. برای اینکه بفهمید آیا ناباروری در همسرتان یا خودتان دارید، باید عوامل خطر خود را بررسی کنید، وضعیت جسمی خود را بررسی کنید و در مورد گزینههای آزمایش باروری از پزشک خود بپرسید. داروهایی که توسط فرد مورد سوءاستفاده قرار می گیرد مانند ماری جوانا، هروئین، متادون و آمفتامین ها نیز می تواند باعث ژنیکوماستی شود. ژنیکوماستی ممکن است با داروهایی مانند رالوکسیفن (Evista) و تاموکسی فن (Soltamox) تحت درمان قرارگرفته شود. مردانی که شانس ابتلای آنها به سرطان پستان یا سرطان پروستات زیاد است، بهتر است از تستوسترون استفاده نکنند. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید: اگر BMI شما در حد نرمال است، نیازی به رژیم گرفتن ندارید. همچنین شما باید احتمال وجود بیماریهای زمینهای- در خصوص پایین بودن هورمون تستوسترون- را بررسی نمایید.