کود آهن چیست؟ کود آهن برای گیاهان آپارتمانی گل من و تو

Category: خبرهای جهان

مکانیسم دیگر، آزادسازی پروتون (H+) و دیگر کاهنده‌های pH خاک به وسیله ریشه گیاه هست که در عاقبت سبب ساز افزایش حلالیت آهن در خاک می‌شود. از این حیث می بایست به انتخاب فرم نیتروژن کودهای ازته اعتنا داشت. همین ماده به واسطه ادغام موزون و متعادل آن عملکرد فراوان سریعی دارد.
در روزگار بازدید علايم برگي كمبود آهن (زرد شدن برگهاي برنا و سبز باقي ماندن گلبرگها) بسته به شدت کمبود و پروسه رویش مصرف شود. سلام من به تازگی چندین تا گلدان خریدم زیرا خاک بر روی گلدان قلیل بود یک خاک خودم خریدم شیوه ریختم بر روی خاک متن اساسی ماکرو و میکرو مناسب گیاهان زینتی و اپارتمانی .اگه بخوام کود بدم عیب نداره چو توی خاکش ماکرو میکرو داره. از آنجایی که محل رشد کود کلیه گیاهان در خاک است، می بایست به فکر تغذیه و تقویت خاک باشیم، چرا که در طول. برای گل و سبزیجات، می بایست مقدار ۲ قاشق غذاخوری از این کودبه‌ازای هر ۱۰ متر مربع از زمین کشاورزی به‌کار رود. به این منظور، حتمی میباشد که کود آهن را به لطف کلیدی آب و خاک ادغام کنید. این کود به اسیدی شدن خاک‌های قلیایی کمک می نماید و وضعیت قابل قبولی را برای گیاهان و رشد آن‌ها مهیا می‌سازد.
دسته‌بندی نشده
یک تعیین عالی هنگامی اتفاق می افتد که شما به عنوان یک کشاورز از صحیح بودن تعیین خود مطمئن باشید. اگر بضاعت و توان خرید کردن اهمیت قیمت بالا را دارید خوب تر است از کودهای کلات استفاده کنید که به صورت جامد به جهت گیاهان و طبیعت استعمال می‌شود. فقدان آهن در خاک یکی از از مشکلات اهمیت خاک های آهکی و بخش ها خشک و نیمه خشک است. به عامل حیاتی بالای عنصر آهن در گیاه کود آهن یکی از از گونه های پرمصرف در فی مابین کودهای میکرو است. مصرف کود آهن علاوه بر ارتقا مرحله سبز گیاه در ارتقاء میزان مرغوب بودن و عملیکرد کالا هم مفید است.
ریشه‌های تازه و تارهای مهلک نقش قابل توجهی در جذب آهن دارند. چرا که هر دلیلی که سبب تولید اختلال در رویش ریشه شود، جذب آهن را متاثر می‌سازد. نبود آهن یک دلیل محدود کننده به جهت رویش طبیعی گیاهان محسوب می‌شود. همین عنصر در مقادیر بالایی در خاک وجود دارد؛ البته معمولا در دسترس بودن آن برای گیاهان بسیار اندک کود است. همین کود در اسیدی‌ترین تا قلیایی ترین محیط‌ها و خاک‌ها (رساندن مواد مغذی موجود در کود به گیاه در هر دسته خاک) کاربرد دارد. واژه کلات براي نخستین توشه در ده سال 1920 توسط پژوهشگران به کار گیری شد، چرا که این واژه و کلمه اصول چنگ زدن و نگه داشتن چیزي را که در روند کلاته نمودن روي می دهد، به لطف توضیح می دهد.

کود مایع آلمندو آهن (کود آهن) فرتاک لند

برای گیاهان خانگی مقدار ۱ گرم در لیتر به طور تمام جوابگوی نیاز گیاه به آهن است. از آنجا که آهن در گیاه پویا نیست، همین علامت ها نخست در برگ‌هاي برنا و در قسمت‌هاي بالاي ساقه مشاهده می‌گردد و دارای تشدید یافتن کمبود، همگی گیاه را در بر می‌گیرد. البته بایستی به این نکته توجه کرد که فقط فقدان آهن سبب ساز زردي برگ‌ها نمی‌شود، نبود منیزیم، نیتروژن و برخی از موادتشکیل دهنده دیگر، بعضی از آفات و بیماري‌هاي گیاهی و یا این که نور اندک نیز در مواردي منجر به زردي برگ‌ها می‌شود. بهترین روش براي تشخیص فقدان یا این که بیش بود یک عنصر در خاك، آزمایش مجزاسازی خاك و گیاه میباشد که کلیدی جزء‌جزء‌کردن گیاه و معین شدن میزان نبود یا بیش بود آن عنصر در گیاه، می‌توان با آزمایش خاك پیشنهاد کودي واجب را اعمال کرد. شلاتورهای آهنی مولکول های کوچکی میباشند که به یون های فلزی متصل می شوند تا ریزمغذی هایی مانند آهن را راحت خیس در دسترس گیاهان قرار دهند.

  • در شکل امکان، مجدداً گیاه بیش از حد کوددهی شده را در مکان جدیدی بکارید.
  • بعضی از همین کودها را می‌توان در زمان آب پاشی فضای سبز به کار گیری کرد؛ به این طریق که کود را در آب حل کرده و زمان آبیاری همراه اساسی آب جذب طبیعت می‌شود.
  • منیزیم با چگالی ۱٫۷ گرم بر سانتی‌متر مکعب، سبک‌ترین فلز حساس قابلیت تولید قطعات صنعتی است.

خاکهای ضعیف از جمله خاکهای رسی و خاکهای بسیار فشرده توانایی جذب آهن را به جهت گياهان به شدت كاهش می دهند. آهن به جهت تولید کلروفیل گزینه نیاز است، از این رو کمبود آن سبب کلروز می شود. به تیتر مثال، آهن در جایگاه فعال گلوتامیل-tRNA ردوکتاز، آنزیم آیتم نیاز برای تشکیل اسید 5-آمینو لوولینیک که پیش سازِ هم و کلروفیل آیتم نیاز است، استعمال می شود. سولفات آهن که آن را کلیدی اسم آهن سولفات نیز می‌شناسند،که یک دسته از سولفات ها می باشد. در واقع هپاتیدرات نوعی ادغام شیمیایی می‌باشد که متشکل از هفت مولکول آب است.

طریقه مصرف کود آهن:

برگ ها به مرور زرد رنگ یا سفید رنگ می شوند در صورتی که رگبرگ آن ها سبز میماند. این علامت ها به مرور دوران در برگ های کهن نیز قابل مشاهده است. به کارگیری از همین کود در خاکهای کلیدی اسیدیته خنثی مطلوب می­باشد ترجیحا برای خاکهای اساسی اسیدیته بالا و پایین خوب تر هست از کودهای کلاته­ای که در جدول زیر گفته شده به کار گیری شود. کودی که حساس داشتن 21 درصد نیتروژن یکی از مالامال فایده ترین کودهای شیمیایی در تغذیه ازته گیاه همراه کلیدی در دست گرفتن ph خاک است. توجه داشته باشید که در دست گرفتن ph خاک علاوه بر جذب آهن موجب جذب سایر کوچک مغذی ها نیز می گردد.

ویژگی های کود سولفات آهن

هنگامی که گزینه‌های دیگر رد شد و مطمئن شدید که علت فقدان مواد مغذی است، باید گیاهان خود را به جهت اصلاح کوددهی کنید. در موارد خفیف، جراحت را می‌توان معکوس کرد، بدین ترتیب تشخیص زودهنگام سوءتغذیه اهمیت است. بررسی های انجام شده در دانش کده تهران نشان می دهد که نانو کود کلات آهن خضراء در در مقابل تغییر تحول شوری، اسیدیته و دما نسبت به بهترین کلات آهن سنتتیک موجود در جهان، EDDHA واجد برتری ساختاری و عملکردی است.
برای این که دریابید کود سولفات آهن چیست می قدرت ابتدا به این نکته اشاره کرد که سولفات آهن چه کاربرد هایی دارااست و به چه عمل می آید. میزان مصرف سولفات آهن در غلات و درختان میوه بسته به نوع فرآورده و گونه خاک متفاوت می باشد. به جهت نمونه به جهت فضای سبز پسته که در مناطق شوره زار می باشند بیشترین میزان را دارا می باشد. مرزوبوم های آلمان و انگلیس در اروپا و هند و چین در آسیا از اکثر ترین ساخت کنندگان جهانی این ماده می باشند.

بهترین کود به جهت گیاهان آپارتمانی

شما می توانید از طریق همین وبسایت به خرید کود آهن بپردازید فرمهایی در سایت ارائه شده که دارای مالامال کردن آن ها مستقیماً اساسی مشاورین فروش ما رابطه خواهید گرفت و ضمن اخذ مشاوره فرآورده خویش را در اسرع وقت تهیه و تنظیم می نمایید. سبزیجاتی که از وضعیت یه خرده اسیدی برخوردارند- یعنی pH خاک آنها در حدود 6.0 تا 6.5 است-مانند سبزیجات برگ دار ، نخود فرنگی و چغندر ، همچنان از خاکهای غنی از آهن لذت می برند؛ اگر چه به میزان بقیه سبزیجات به آهن احتیاج ندارند. سبزیجاتی که خاکهای اسیدی میانگین را ترجیح می دهند – که در آن‌ها معمولاً pH خاک 5/5 تا 6/5 است – و شامل شلغم ، گوجه فرنگی ، کدو و تربچه می باشد آهن بیشتری را نسبت به محصولاتی که حالت یه خرده اسیدی را ترجیح می دهند ترجیح می دهند.
سولفات آهن به جهت خاک های دارای PH خنثی مطلوب می باشد و درصورتی که PH خاک بالا باشد بهتر می باشد از کود آهن کلاته به کار گیری شود. عنصر آهن وقتی که در تماس اهمیت برخی موادتشکیل دهنده قرار می گیرد رسوب می کند. کود آهن کلاته به شکلی میباشد که در تماس مهم بقیه عنصرها مشکلی به جهت جذب آن ساخت نمی کند.

بهترین زمانه به جهت دادن کود آهن به درختان

به بهترین دانش ما ، این او‌لین تحقیق در مورد نانوذرات به عنوان کود آهن است. ✔️ به کارگیری از قرص آهن به جای کود آهن در موردها کلان توجیه اقتصادی ندارد. البته برای گیاهان آپارتمانی احتمالا فقط در مواردی بتوان اثر گذاری این قرص را مشهود دانست.

بهترین زمانه کود اهن به درختان

کود آهن کلات شده اصلی هیومیک اسید برخلاف کود کلات شده دارای EDDHA از نحوه برهان طبیعی هیومیک اسید کلات شده است. همین ادغام طبیعی هم برای پاشش روی مرحله برگ گیاهان مناسب است و نیز به جهت کود دهی به‌صورت پاشش بر روی تراز خاک مناسب می باشد. به عبارتی کود آهن کلات شده مهم هیومیک اسید از طریق برگ و ریشه جذب می شود. همینطور در برابر اشعه ماورا بنفش هم مقاومت میباشند و خوب تر و بالاتری نیز نسبت به جزء‌جزء‌کردن شدن دارد. کلات کننده‌ها طبیعی یا مصنوعی میباشند و در کل شامل اسیدهای آمینه، فولویک و هیومیک اسید، سیترات، EDDHA، EDTA، DTPA و … می‌باشند. در مصرف کودآهن خیلی توجه کنید چرا که مصرف بسیار آن به شدت سبب ساز گیاهسوزی و زخم به گیاه می شود. اگر می خواهید این کود را به جهت گیاهان فضای آزاد به کارگیری نمایید بهتر است آن را بصورت چال کود مورد استفاده قرار دهید. برای هر درخت 1-3 سال 50 گرم،برای هر درخت 3-7 سال 100 گرم و برای فضای سبز بالای 7 سال 200 گرم به کار گیری کنید. همین کود شامل 20% نیتروژن، 20% فسفر و 20% پتاسیم می باشد؛ علاوه بر این سه عنصر مالامال مصرف این کود شامل تمامی موادتشکیل دهنده قلیل مصرف می باشد؛ بنایراین این کود بهترین تقویت کننده ی عمومی برای گیاهان می باشد. ولی همین موادسازنده را درصورتی بایستی اضافه کرد که نبود آن در خاک چشم شود. کود سولفات آهن در دونوع آب‌دار حساس خلوص 18 % و دسته بدون آب اهمیت خلوص 20 درصد مورد به کار گیری قرار می‌گیرد. مصرف این کود به‌شکل جالکود برای درختان اهمیت کود حیوانی و استفاده از آن در محدوده عمل ریشه، به‌شکل 1 تا 2 سال یک‌بار، مقدار کارآمد بودنش را نشان می‌دهد.

کود آهن مایع آلی:

در زمان نبود و یا این که فقدان عنصر آهن برگ‌ها شروع به زرد شدن می کنند ولی رگه‌های سبز آن ها باقی می‌مانند. اعتنا داشته باشید که میخ های زنگ زده برای گیاهان ریز داخل گلدان مناسب میباشد و تا حدودی نیاز کودی آن‌ها را برطرف می کند. می توانید میخ های سالم را به مدت 5-4 روز در آب قرار دهید و بعد از آن از این که زنگ زدند و آب قرمز و قهوه ای شد از آن استفاده نمایید و کود گیاهان روی برگ ها بپاشید یا این که آن را به نحوه معمول آب پاشی کنید. می‌توان از گیاهانی که در برابر فقدان آهن مقاوم میباشند در زمین‌هایی که فقدان آهن وجود دارد به کار گیری کرد. در صورتی که ریشه‌های گیاه ضعیف شده و دچار پژمردگی شود هم می‌توان آن را از علل کمبود آهن تلقی نمود. همچنین می توانید از سولفات آهن به کارگیری نمایید که هم‌زمان آهن را به خاک شما بیش تر می کند.
سرانجام، نبود آهن ممکن هست منجر شود که گیاه، گل ها و میوه های کوچکتری یا این که کمتری نسبت به سایر گیاهان سالم ساخت کند. از آنجا که آهن در فتوسنتز دخیل است، فقدان آهن بر بضاعت گیاه در تولید و به کار گیری قند به جهت انرژی یا این که ایجاد گل و میوه تأثیر می گذارد. كود آهن از مدل کلاتهای آهن مهم به کارگیری از خاک در تسکین کلروز آهن تا حدودی موثرتر هستند. همین جور كود آهن ها شامل Fe-DTPA ، Fe-EDDHA و Fe-EDTA هستند و تنها Fe-EDDHA به طور موثری در خاکهایی حساس pH بالا اثر می کند.