HDMI ARC چیست ؟

Category: خبرهای جهان

اگر می خواستیم از دستگاه DVD Player یا دوربین فیلم برداری فیلمی را از تلویزیون تماشا کنیم ، باید از چندین کابل برای انتقال صوت و تصویر استفاده می کردیم. کابل HDMI طول 15 متری نوعی پورت ارتباطی است که امکان انتقال صدا و تصویر با کیفیت بالا را فراهم می کند؛ این کابل با سرعت انتقال بالا و تصاویر HD، عنوان رابط چند رسانه ای با کیفیت عالی را به خود اختصاص داده است. این کابل می تواند سیگنال های ویدیویی 1080i یا 720p را به همراه صدا انتقال دهد. کابل هایی مانند VGA یا Composite تنها قادر به انتقال سیگنال های ویدیویی آنالوگ هستند. در اولین سال ایجاد این کابل ها یعنی سال ۱۹۸۷، سیگنال های آنالوگ یک امر عادی بودند. کابل HDMI اولین و تنها رابط تجاری برای انتقال غیر فشرده تصویر و صدا به صورت همزمان و به شکل دیجیتال است. پورت HDMI برای اولین بار در سال ۲۰۰۲ طراحی و یک سال بعد در سال ۲۰۰۳ به صورت تجاری روانه بازار شد. شاید برای خیلی از ما پیش آمده باشد که بخواهیم مثلا محصولی مانند لپ تاپ مان را به صورت همزمان به دو نمایشگر متصل کنیم خوب همان گونه که می دانید محصولاتی مانند لپ تاپ ها تنها یک خروجی تصویر HDMI دارند و نمی توانید آن ها را به صورت همزمان به دو پخش کننده متصل کنید.

شما می توانید قیمت اسپلیتر ۱ به ۲ hdmi را در این پست مشاهده نمایید و به خرید آن نیز بپردازید. اما خرید کابل صوتی اپتیکال (Optical) یا کامپوننت آنقدر هم که برخی تصور میکنند پیچیده نیست. همان طور که قبلا اشاره کردیم ARC یک جریان دو طرفه است که وظیفه انتقال صدا بین دو دستگاه را انجام می دهد، برخی اوقات برای اتصال دو دستگاه به هم شما نیاز به کابل های مختلف دارید در اینجا HDMI ARC کار شما را راحت میکند و شما میتوانید تنها با یه کابل اتصال را برقرار کنید. با بهروز رسانی سیستم عامل تلویزیون میتوان برخی از ایرادات نرمافزاری و سختافزاری را برطرف کرد. این استاندارد از وضوح تصویر 10K با نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز پشتیبانی میکند که میبایست برای اجرای روان بازیها در چنین وضوح تصویر بسیار بالایی کافی باشد، البته اگر سیستم گیمینگ کاربر دارای چنین قدرت گرافیکی باشد. به همین دلیل برای صداهای دالبی یا تصاویر 3 بعدی بسیار مناسب هستند. صنعت نمایشگرهای در حال حرکت به سوی تصاویر واقعی تر و کیفیت 4K هستند. این نسل به واسطه سازگاری با HDR داینامیک نمایش تصاویر با حداکثر کنتراست و رنگ مشکی واقعی را میسر میکند.

اما کابل acer اورجینال با 5 متر طول از پهنای باند متفاوتی پشتیبانی میکند و به عنوان مثال هیچکدام از نسخههای فعلی HDMI قادر به انتقال اطلاعات تصویر در رزولوشن 4K به صورت واقعی نیستند. کابل HDMI به طول ۵۰ سانتی متر نر و ماده مناسب برای پیچ کردن روی دستگاه صنعتی است. این کار با استفاده از دکمه ی TV روی کنترل صورت می گیرد. محصولی که در این پست به شما معرفی می کنیم یک تبدیل و یا اسپلیتر ساده می باشد که با استفاده از آن می توانید به صورت هم زمان یک خروجی تصویر را به دو پخش کننده که می تواند هرچیزی با شد که دارای ورودی اچ دی ام آی است باشد متصل کنید. کابل اچ دی ام ای نوعی ارتباط است که قابلیت انتقال تصویر و صدا را بر روی یک کابل و با کیفیت بسیار بالا را دارا است. اگر کامپیوتر شما پورت اچ دی ام آی ( HDMI ) ندارد اما سایر پورت ها نظیر DVI یا DisplayPort را دارد , می توانید یک آداپتور تهیه کنید که به شما امکان می دهد به کابل اچ دی ام ای ( HDMI ) متصل شوید .

برای این کار باید از اسپلیتر های HDMI استفاده کنید که می توانید آن ها را در مدل های گوناگون و با تعداد خروجی های گوناگون در بازار بیابید ولی خوب اگر به دنبال یک راه ساده و در عین هال با قیمتی مناسب می گردید در زیر محصولی را به شما معرفی می کنیم که این کار را برای شما انجام می دهد. اگر دستگاه HDMI و کامپیوتر یا لپ تاپ شما دارای انواع مختلف کابل هستند می توانید از آداپتور تبدیل استفاده نمائید. فروشگاه اینترنتی به فی، نمایندگی رسمی فروش انواع کابل های دی نت با کیفیت بالا و از جنس عالی است. همان طور که از اسم کابل فوق مشخص است ، این کابل از انتقال یک ارتباط اینترنتی پشتیبانی می کند در حالی که کابل های Automotive برای استفاده در خودروها به کار گرفته می شوند. همان قابلیت های کابل استاندارد HDMI را دارد اما برای کاربرد در خودروها طراحی شده است. توجه کنید که همین قابلیت کنترل وسایلی که از طریق HDMI به تلویزیون متصل شدهاند، در مورد کنسولهای بازی، پلیرهای بلوری، ستآپ باکسها و دیگر محصولات الکترونیکی هم کاربرد دارد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد کابل hdmi کی نت پلاس 3 متر لطفا به بازدید از وب سایت ما.